پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت ساختمان شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد هوشیار خواه مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت ساختمان بعد از ظهر امروز در نشست مشترک اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی شهرداری‌ها و مناطق شهرداری ساری با اشاره به اینکه ساری میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت ساختمان شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه یکم تا چهارم آبان‌ماه در دهکده تجاری نیاوران ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: تاسیسات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، معماری و دکوراسیون، درب و پنجره، سنگ، کاشی و سرامیک، ماشین آلات و صنایع وابسته مرتبط با حوزه ساختمان در این نمایشگاه بین المللی عرضه خواهد شد.

رضا سیامنصوری مدیر دهکده تجاری نیاوران نیز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وضعیت تولیدکنندگان و فعالان کسب و کار مطلوب نبوده است، تصریح کرد: فضای کسب و کار جهت رونق در سالهای اخیر به اهلش سپرده نشده و سبب ناهمگونی در تقویت کسب و کار و رونق اقتصادی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید برنامه و چشم انداز بلند مدت 15 ساله داشته باشیم، افزود: متاسفانه بسیاری از تولیدکننده نماها صرفا با دریافت تسهیلات کلان سبب ایجاد تورم و نقدینگی در جامعه شده و سبب ساز رونق تولید در کشور نشدند.

این مسئول مرکز نمایشگاهی ساری با اعلام اینکه امروز دنیا به سمت لجستیک اداری رفته است، گفت: توریسم تجاری در مازندران گردشگرپذیر باید تقویت شود تا زمینه حضور توامان تاجر گردشگر صورت گیرد.

سیامنصوری با بیان اینکه چالش‌های مهمی در حوزه صادرات داریم، تصریح کرد: کشور و اقتصاد کشور ما توسط برخی خودی‌ها بد تعریف شده و سبب کاهش رغبت مردم به توسعه اقتصادی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در تولیدات محصولات کشور خود نسبت به کشورهای منطقه 40 سال عقب مانده است، افزود: اعتقاد داریم مازندران می‌تواند کالاهای ایرانی و خارجی را از طریق مراکز نمایشگاهی پخش و ارسال کند.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه اهمیت ایمنی ساختمان‌ها در مازندران باید رعایت شود، گفت: مازندران بر روی گسل زلزله قرار دارد و علم به ریزپهنه‌ها می‌تواند کمک به حفظ جان، آثار تاریخی و مواردی از این قبیل صورت دهد.

وی با اعلام اینکه اهداف نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان باید در حوزه مقاوم سازی دیده شود، تصریح کرد: لزوم توجه به استحکام بنا در صنعت ساختمان و تولید ملی ما باید توجه ویژه شود.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه لزوم نظارت بر تولیدات باید جدی گرفته شود، افزود: پیوستگی صنعت ساختمان با محیط زیست در گذشته به آن بی توجهی شده که همایش صنعت ساختمان باید به این مقوله توجه کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.