پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| معمار کبیر انقلاب احیاگر اسلام ناب در عصر حاضر بود

0

سرهنگ پاسدار محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رامسر با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی‌داشت قیام پانزده خرداد اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با الگوگیری و تاسی از ائمه اطهار(ع) توانست اسلام ناب محمدی را در عصر حاضر احیا کند و بیداری اسلامی را بار دیگر در جهان به وجود آورد.

وی افزود: مسیری که امام راحل در سال 42 آغاز کرد، توانست در بعد تصمیم‌گیری‌های فکری و سیاسی جهان تغییر ایجاد کند و سمت و سوی تحولات جهانی را به طرف تفکر اسلام ناب محمدی هدایت کند.

فرمانده سپاه رامسر ادامه داد: امام راحل با نگرش انقلابی و بدون ترس و واهمه از قدرت‌های زورگو و با اتکا به قدرت مردم و تکیه بر ایمان الهی، نقش تعیین کننده ای را برای زمینه‌چینی جهت تحقق انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ایفا کرده که امروز بیش از هر زمان دیگری، اثرات آن را شاهد هستیم.

محمدی با بیان اینکه رشد و ظهور گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه به دلیل بهره‌گیری از تفکر امام خمینی(ره) بوده است، تصریح کرد: امام(ره) در حرکت انقلابی خود، هرگز در مسیری که در پیش گرفته بود دچار تردید و یا دوگانگی در تصمیم‌گیر‌ ها نشد و نگاه ایشان در ابتدای شروع نهضت و در زمان پایان عمر با برکتش، زره ای دستخوش تغییر نشد که این نشان از وجود نگرش عاشورایی در ایشان بود.

فرمانده سپاه رامسر گفت: در دوره ای، جریاناتی با تخطئه افکار امام و نادرست جلوه دادن روحیات آن مرد نافذ، درصدد آن بودند که مسیر و راه امام(ره) را برای افکار شوم خود مصادره کنند ولی مواضع و خطوط نگرشی ایشان به اندازه ای دارای استحکامات اصولی بود که هرگز محلی برای تردید در تحلیل عقاید ایشان برای جامعه ایجاد نکرد.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در نوع مواجهه با تغییرات اطرافیان‌ و سقوط برخی خواص، هرگز دچار تردید و محافظه کاری نشد و این می‌تواند الگویی همیشگی برای نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی باشد.

محمدی گفت: پس از رحلت امام(ره)، معاندین داخلی و خارجی، خواب‌ شومی را برای کشور اسلامی دیده بودند ولی با عنایت خداوند متعال، خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری از سوی خبرگان ملت برای هدایت و رهبری جامعه اسلامی انتخاب شدند و حقاً مسیر و حرکت ایشان همان مسیری بود که امام خمینی(ره) در آن گام نهاده بودند.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.