پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| طرح واریز یک درصد سود بانک‌ها به آموزش و پرورش به مجلس می‌رود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، قاسم احمدی لاشکی امروز در مراسم استانی تجلیل از معلمان مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله اظهار داشت: بیش از  500 هزار دانش آموز و بیش از 40 هزار معلم توسط آموزش و پرورش در استان مدیریت می‌شوند که باید قدردان این دستگاه تعلیم و تربیت باشیم و در اجرای وظایفشان به آنان کمک و یاری کنیم.

وی افزود: چالش‌های آموزش و پرورش کم نیست و تا نگاه ما نمایندگان تغییر نکند بحث‌ها تکراری خواهد بود و مشکلات معلمان برطرف نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر  می‌خواهیم تغییر در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم  باید از  ادارات استانی اقدام کنیم و باید در توزیع اعتبارات ابتدا به دستگاه تعلیم و تربیت اختصاص یابد.

 لاشکی در زمینه آزمون سمپاد، گفت: چرا در گذشته شورای آموزش و پرورش این مدارس را ایجاد کردند که اکنون باید به دنبال حذف آن باشیم   در حال حاضر 23 نوع مدرسه در کشور هستیم و اگر می‌خواهیم  اصلاح، عدالت و رفع تبعیض اجرایی کنیم باید از یک جایی شروع شود.

وی گفت: در گذشته قوی‌ترین و توانمندترین افراد مسئولیت ادارات را می پذیرفتند اما اکنون تغییر رویه مشکلاتی را ایجاد کرد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه  اعتبارات باید برنامه به گونه‌ای باشد یک درصد سودهای شرکت‌ها و بانک‌ها  به حساب آموزش و پرورش واریز شود و این طرح در مجلس در دست بررسی است.

لاشکی افزود: در کشور 100 مدرسه با یک دانش آموز اداره می ‌شود زیرا نمی‌خواهیم اعتبار علمی  ما خدشه‌دار شود و 9 میلیون نفر بالای شش سال بی‌سواد داریم که همچنان پیشتاز در امر مبارزه بی‌سوادی هستیم.

وی ادامه داد: راز گذر از مشکلات  امروز جامعه توجه به رکن اصلی  تعلیم و تربیت یعنی معلم است که باید مشکلاتشان بررسی و برطرف شود.

لاشکی افزود: با مشکلات برجام و خروج آمریکا و ترامپ احمق از برجام قطعا مشکلات اقتصادی کمتر نخواهد شد اما اگر زیر چتر ولایت حرکت کنیم مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.