پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| شهرداری‌های استان مازندران از فقدان سازمان‌های فرهنگی اجتماعی رنج می‌برند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، سید مهدی احمدی امروز در مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای مازندران افزود: مردم مازندران از شرق تا غرب اختلاف لهجه کم و بسیاری از آداب و سنن شبیه یکدیگری دارند که کمیسیون فرهنگی یک ظرفیت برای شهرهای استان بوده که اگر درحوزه فرهنگ اتفاقی بیفتد از ظرفیت کمیسیون فرهنگی شهرها استفاده شود.

وی بیان کرد: در این مسیر آسیب‌شناسی شود که چه مشکلاتی در زمینه فرهنگی داریم و پکیجی تشکیل شود که برای همه راهبرد در آن قید شود.

احمدی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرها مشکل داریم که طبق رسالتمان تعهد کردیم برای مردم کار کنیم تا به حوزه فرهنگ و اجتماع کمک کنیم.

شهردار نکا افزود: حاصل و نتیجه مجمع کمیسیون باید سرای تداوم و معاونت فرهنگی و اجتماعی شود.

احمدی تصریح کرد: وظیفه شوراها برای پیشبرد امور بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده که باید گام بزرگ و عملی در این زمینه برداریم.

رئیس شورای شهر نکا  نیز گفت: شهرستان نکا از دریا شروع می‌شود و به دامغان ختم می‌شود که با 127 روستا و 120 هزار نفر جمعیت دارای شخصیت‌های علما و شهدا به نام درکشور است.

غلام آرست افزود: فرهنگ مجموعه دستاورد فرهنگی و مادی بشر است که بحث فرهنگی ایجاد یک بستر است که تغییر نگرش دادن سخت‌تر است زیرا با گذر زمان اثرگذار است.

وی بیان کرد : کشور ما دارای فرهنگ غنی شیعه بوده که در تمام ملل که ادیان تک و بی نظیر است که باید برای رشد و تعالی این امر تلاش کنیم.

آرست افزود: هر شهروند تلاش و باور داشته باشد که در جهت توسعه و اعتلای نظام تلاش کنند که گام اول کار شورایی در حال اتمام است.

فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرهای مازندران ساماندهی می‌شود

کوروش یوسفی ساداتی امروز در این مجمع هم‌اندیشی اظهار داشت: این مجمع در زمینه ریل‌گذاری طرح‌ها و برنامه کمیسیون‌های کلان شهر مازندران، کمیسیون‌های فرهنگی در دو حوزه فرهنگی و اجتماعی گام بر می‌دارد.

وی افزود: بررسی طرح و برنامه‌های اولویت‌دار شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با رسیدن به یک اجماع یک همسویی در استان شکل بگیرد.

یوسفی تصریح کرد: این نشست در جهت همراهی و همسویی برنامه مشترک استان موثر بوده که نخستین جلسه با مدیران هفت دستگاه استانی و دومین جلسه با حضور نمایندگان استان برگزار شد که حاصل آن هم افزایی کار فرهنگی در استان بود.

وی بیان کرد: مباحث فرهنگی همسنگ مباحث عمرانی است و طبق تاکیدات و فرمایش مقام معظم رهبری، مسائل سیاسی و اقتصادی ذیل برنامه فرهنگی است که با تشکیل این مجمع و با تشکیل اتاق فکر و اندیشه برای اینکه استان را در مسیر بهتر سوق دهیم که ظرفیت شهرها باید به درستی شناسایی و بکارگیری شود.

یوسفی گفت: شوراها واقعی و از بدنه مردم هستند که پایان نظام نامه خوب فرهنگی و اجتماعی تصویب و به مدیران استانی ارائه شود.

وی ادامه داد: باید چالش‌های مسیر با انعقاد تفاهم نامه هماهنگی مدیران ارشد فرهنگی استان در جهت همراهی شکل گیرد که این امر یک کارجمعی است که امیدواریم تا سال1400 اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.