پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| سرانه برخورداری مازنی‌ها از طرح‌های فاضلاب پایین است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، ذبیح‌الله ذاکری امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری در شرق مازندران میزان برخورداری مردم این استان از طرح‌های فاضلاب را 12.5 درصد و میانگین کشوری  آن 46 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در کشور از پساب فاضلاب می‌توان در بخش‌های کشاورزی و گسترش فضای سبز استفاده کرد.

وی افزود: برای بهره برداری از طرح‌های فاضلاب در شرق مازندران، 10 کیلومتر خط انتقال و 400 کیلومتر شبکه اصلی  و فرعی احداث و بیش از 270 هزار نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

ذاکری به پروژه فاضلاب بهشهر اشاره و تصریح کرد: در این طرح، 215 کیلومتر شبکه و 5 کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود. مدیرعامل آبفای شهری مازندران، ظرفیت تصفیه‌خانه این طرح را 34 هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و تصریح کرد: 21 هزار انشعاب در این طرح قابل نصب است.

وی با بیان اینکه در افق طرح، 141 هزار نفر از مردم این شهر تحت پوشش طرح فاضلاب قرار می‌گیرند،  افزود: برای اجرای این طرح، 1267 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: در طرح فاضلاب شهری نکا، 145.6 کیلومتر شبکه و 2.2 کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود. در این طرح تصفیه خانه ای با ظرفیت 16 هزار و 350 متر مکعب و 5 ایستگاه پمپاژ ساخته می‌شود و 14 هزار انشعاب قابل نصب در این طرح پیش‌بینی شد.

وی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 777  میلیارد ریال دانست و افزود: در افق طرح جمعیتی بیش از 94 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اختصاص 250 میلیارد تومان برای طرح فاضلاب شهرهای شرق مازندران

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب در این شهرها، در قالب پروژه مدیریت منابع آب به طور جدی از سال 95 پیگیری شد، اظهار داشت: در مجموع 250 میلیارد تومان اعتبار برای بازچرخانی و تصفیه فاضلاب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه مصوب شد.

علی محمد شاعری، ادامه داد: اجرای طرح‌های فاضلاب در راستای بهداشت و حفظ محیط زیست در اولویت مسئولان قرار دارد.

استاندار مازندران نیز در سخنانی گفت: در اجرای پروژه‌های مهمی همچون فاضلاب باید پیگیری و تعامل صورت گیرد و این طرح‌ها در مدت پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.