پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| بانوان کارآفرین روستایی مازندران "بیمه" می‌شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی عصر امروز در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین اقتصادی مازندران در استانداری، اظهار داشت: در مازندران خاستگاه بانوان برای بخش تلاش و حضور در فعالیت‌ها به صورت سنتی از دیرباز بوده است.

وی افزود: در حوزه روستاهای استان، بانوان روستایی بیشتر از آقایان در صحنه فعالیت‌های اجتماعی حضوری فعالانه داشته و اکنون نیز تمایل برای ایجاد اشتغال از سوی بانوان نیز رو به افزایش است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نقش آفرینی بانوان در حوزه اشتغال کارأفرینانه باید بیشتر باشد، تصریح کرد: زمینه ریل‌گذاری برای حضور بیشتر بانوان در مسائل اقتصادی و خانوادگی به صورت توامان را باید تقویت کنیم و نباید فعالیت بانوان در مسائل اجتماعی و اقتصادی سبب سست شدن بنیان خانواده شود.

اسلامی با بیان اینکه کارگاه‌های روستایی بانوان مازندران را حمایت می‌شود، افزود: بیمه روستاییان و عشایر مشمول بانوان کارآفرین در روستاهای استان خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بانک‌ها در جهت اشتغال در بخش گردشگری و رونق بوم گردی در مازندران فعالتر شوند، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل در مسائل گردشگری باید تقویت تا سبب رونق بخش گردشگری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بانک ملی تا سقف 50 میلیون تومان به بانوان کارآفرین تسهیلات اعطا می‌کند، افزود: سایر بانک‌ها نیز تا سقف سی میلیون تومان به قالیبافان استان اعطا تسهیلات خواهند کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه برای فعالیت کارآفرینانه و صادرات محصولات آنان ارز دولتی مبادله می‌شود، تصریح کرد: پاسخی به توطئه‌های استکباری آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی و مالی خواهیم داد و شاهد رونق اقتصادی در کشور پیش از گذشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دلار هفت هزار تومانی وجود خارجی ندارد و عرضه و فروش این نرخ دلار حکم قاچاق را دارد، افزود: سازمان‌های متولی امر باید نسبت به تامین ارز دولتی برای فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان اهتمام کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارآفرینان استان برای ایجاد کسب وکارهای جدید به سامانه کارا مراجعه کنند، تصریح کرد: بازارچه‌های خوداشتغالی در همه شهرهای مازندران برای تقویت اشتغال بانوان ایجاد شود و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی فرش دستباف مازندران در ساری ایجاد شود، افزود: راه انداری نمایشگاه فرش دستباف مازندران در غرب استان و شهرستان کلاردشت ایجاد شود.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.