پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در شرق مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، بخش زمین و مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی است که علاوه بر اهمیت در اقتصاد خرد و کلان، تاثیرگذاری بسیار زیادی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

اهمیت موضوع مسکن به قدری است که اولین پیام اقتصادی اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی به مسأله مسکن اختصاص یافته است.  

موضوع مسکن محرومین و افزایش امکان دستیابی به مسکن برای اقشار کم‌درآمد اجتماعی از اهمیت دوچندان برخوردار است. زیرا از یک سو محدودیت‌های این گروه‌ها بسیار بیشتر بوده و در نتیجه فشار قیمت مسکن تاثیر مخرب‌تری را بر این اقشار ایجاد می‌نماید.

از سوی دیگر نیز با توجه به مجموعه‌ مشکلات حوزه‌ مسکن محرومین و به‌علت این امر که طبقه‌ متوسط درصد بزرگ‌تری از جامعه را تشکیل می‌دهد، از این­رو پرداختن به مسئله مسکن محرومان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز در مراسم افتتاح خانه محرومان در روستای للرد شهرستان نکا اظهار داشت: خداوند را شاکریم که به تک تک ما توفیق داد جهت رفع محرومیت در جامعه گام برداریم.

سردار محمدحسین بابایی افزود: در احادیث ائمه اطهار به مستحبات زیادی اشاره داشتند  که بالاترین مستحبات زیارت ابا عبدالله الحسین و خدمت به مردم اشاره و سفارش شد.

وی بیان کرد:  هر زمان  دولت امور را به مردم واگذار کردند و مردم وارد کار شدند اقدامات مناسبی صورت گرفت که در حوزه اقتصاد مقاوتی باید حضور مردم پررنگ ترشود.

بابایی گفت: محرومیت‌زدایی تنها ساخت خانه محروم نیست بلکه داشتن امنیت پایدار نیز هست که در این زمینه مردم تاثیرگذار هستند.

وی افزود: جهاد سازندگی نهادی انقلابی بود که از سیستم دولتی حذف شد و به دستور مقام معظم رهبری بسیج سازندگی جایگزین آن شد و به برکت همان اهداف در جهت خدمت به محرومان در تمام عرصه‌ها فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: سال‌های95 و 96 حدود  500 خانه محروم ساخته شد که در سرپل ذهاب نیز قرارگاه رسیدگی به خدمات اجتماعی به عنوان بهترین قرارگاه انتخاب شد.

بابایی افزود: از دو سال گذشته مجمع خیرین در هرشهرستان تشکیل شد که برکات خوبی برای محرومان داشت که امیدواریم امسال حضوری پررنگ تر از گذشته داشته باشند.

امیدواریم با همکاری سپاه، بسیج سازندگی و  دستگاه‌های دولتی بتوانیم جشن 40 سالگی انقلاب جشن پایان محرومیت در استان  باشد.

اجرای 300 پروژه محرومیت زدایی کمیته امداد در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز دراین مراسم گفت: ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت در بخش‌های مختلف و بر اساس اولویت‌ها به جامعه هدف که محرومان هستند ارائه می‌شود.

رضا نوروزی افزود: در سال گذشته 300 پروژه داشتیم که عمدتا به بهره برداری رسید و برخی دیگر نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی  با تقدیر از افراد و نهادهایی  که به محرومان در زمینه توانمندسازی کمک می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته ساخت  500 باب مسکن در برنامه داشتیم که با حضور خیران وحامیان طرح اکرام 550 باب کلنگ زنی شد و برای هرباب 10الی 15میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد.

نوروزی گفت: خیرین و مردم می توانند جهت کمک و انفاقات به محرومان با مراجعه امداد و یا پرداخت با تلفن همراه گامی مهم و موثر درزمینه محرومیت زدایی بردارند.

وی افزود: امروز افتتاح 5باب مسکن محرومان با مشارکت بسیج سازندگی در مناطق هزار جریب نکا صورت گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا گفت: کمک به محرومان جامعه یک وظیفه همگانی است که دستگاه‌های اجرایی و مردم نقش مهمی در این امر دارند.

حسین بریمانی افزود:  در بحث محرومیت‌زدایی تلاش کردیم با ساخت مسکن مددجویان و محرومان این افراد را در روستا ماندگار کنیم که امروز یک واحد مسکونی در للرد، دو واحد در لاکتراش، یک واحد در بندبنی و یک واحد در گلبستان افتتاح و سه واحد دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: سال گذشته 26 واحد مسکونی برای محرومان ساخته شد که امیدواریم  امسال بیش از 30 باب خانه را در مناطق محروم برای نیازمندان احداث کنیم.

فرمانده سپاه نکا گفت: ساخت خانه محروم با مشارکت کمیته امداد در دستور کار قرار دارد که برای هر واحد 43 میلیون تومان هزینه شد که 15 میلیون را کمیته امداد و هفت میلیون را خود مددجو و مابقی از محل خیرین، ادارات، بنیاد مسکن، فرمانداری، شهرداری و گروهای جهادی تامین شد.

سرهنگ پاسدار سید ابراهیم شریفی افزود: با همکاری خیرین  و گروه‌های جهادی می‌توانیم در جهت محرومیت‌زدایی گام برداریم.

گزارش از قدسیه‌السادات شعبان‌پور

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.