پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در مازندران اجرا می‌شود‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس‌، سرهنگ مهدی باقری اظهار داشت: موتورسیکلت به دلیل ویژگی‌های خاص خود امروزه مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته اما به دلیل رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از موتورسواران صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری بر افراد متحمل شده است.

وی افزود: امروزه جولان برخی موتورسواران در خیابان‌ها و پیاده روهای شهر صرف نظر از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و انواع تخلفاتی که در بین موتور سواران شایع است، تحمیل حجم انبوهی از امکانات جامعه برای جبران خسارت‌های ناشی از این وسیله نقلیه موجب نگرانی مردم شده است.

باقری، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط، طرح ساماندهی و انضباط‌بخشی موتورسیکلت سواران از 10 خرداد ماه در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

باقری با اشاره به اینکه 35 درصد از تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، هدف از اجرای این طرح را ارتقا نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به عبور و مرور موتورسیکلت سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، با بیان اینکه اجرای این طرح در دستور کار مشترک عوامل انتظامی و پلیس راهور استان قرار گرفته است، تصریح کرد: رانندگی بدون گواهینامه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تغیر در اصالت و ارکان وسیله نقلیه و هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ و مزاحمت برای نوامیس مردم از مهم‌ترین موارد قابل توجه در اجرای این طرح به شمار می‌روند.

باقری گفت: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس راهور استان در اجرای این طرح است.

وی از راکبان موتورسیکلت خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای ماموران پلیس، فرهنگ خود را در جامعه به نمایش بگذارند.

 / ز

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.