پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|روابط منطقی اقتصادی بین ایران و روسیه تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در دیدار معاون استاندار ولگاگراد روسیه اظهار داشت: با وجود کریدور شمال و جنوب در حوزه دریای خزر، ایران و روسیه می‌توانند در انتقال محصولات مختلف صادراتی به کشورهای منطقه همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

وی شرایط امروز دنیای سیاست و اقتصاد در کشورهای منطقه و جهان را مهم توصیف کرد و گفت: ایران و روسیه همواره در دوران گذشته و حال همدیگر را به‌خوبی درک کرده‌اند و امروز یک بار دیگر روسیه نشان داده که با همکاری ایران قدرت ماندگار منطقه است.

استاندار مازندران بر لزوم عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها و معاهدات اقتصادی بین دو استان مازندران و ولگاگراد تأکید کرد و گفت: استانداران به‌عنوان فرماندهان، اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان موتور محرکه و دانشگاه‌ها به‌عنوان مغز متفکر باید همکاری همه‌جانبه خود را عملیاتی کنند.

اسلامی ادامه داد: مازندران و ولگاگراد با ظرفیت‌های بالا در حوزه تولیدات کشاورزی، شیلاتی، آی‌تی، صنایع تبدیلی و طرح‌های تحقیقاتی دانشگاهی باید بازار هدف مشترکی برای یکدیگر باشند.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های شیلاتی از جمله پرورش ماهیان خاویاری، کشتیرانی، ترانزیت کالا، آی‌تی، صنایع ماشین‌سازی، صنایع چوب و کاغذ، برنجکاری و محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایجاد خط گردشگری دریایی بین مازندران و ولگاگراد سرفصل جدید برای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه وجود بنادر مختلف در حوزه دریای خزر می‌تواند خط گردشگری را پررونق کند، گفت: با همکاری و توجه جدی ایران و روسیه، پروازهای منطقه‌ای خزر باید گسترش یابد.

معاون استاندار ولگاگراد در این نشست گفت: ولگاگراد امکان دسترسی آبی به پنج دریای بزرگ دنیا از جمله دریای خزر، سیاه و دریای بالتیک را دارد و می‌تواند ترانزیت کالاهای صادراتی بین ایران و روسیه به کشورهای دیگر جهان باشد.

ولادیمیر شکارین به وجود زیرساخت‌های پیشرفته بندری در حوزه دریای خزر از جمله شمال ایران اشاره کرد و گفت: رودخانه پرآب و بزرگ ولگا و بزرگ‌ترین مرکز راه‌آهن از مزیت‌های مهم برای گسترش روابط با مازندران است.

وی با ابراز وجود پنج اقلیم و زمین با خاک سیاه، دشت، جنگل، نیمه‌بیابانی و بیابانی در استان ولگاگراد گفت: استخراج نفت و گاز سبب شد تا شرکت‌ها و مؤسسات پیشرفته‌ای در این استان شکل بگیرند و فعالیت داشته باشند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری کارخانه‌های تولید نمک سدیم و کود با سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد دلاری در سال میلادی جاری در ولگاگراد خبر داد و گفت: ولگاگراد در تولید انرژی الکتریکی با داشتن بزرگ‌ترین نیروگاه برق آبی نیز سرآمد است.

 /ش*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.