پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت ۱۳۰۰ واحد خانه محروم مازندران با همکاری کمیته امداد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سیاوش مسلمی شامگاه دوشنبه در آئین توزیع یک هزار بسته معیشتی کمک مؤمنانه و بهره‌برداری از ۱۰ واحد مسکن مددجویی خانه محروم همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کمک مؤمنانه حاصل منویات ارزشمند مقام معظم رهبری بر تداوم اجرای نهضت کمک به نیازمندان و کاهش فقر در جامعه است شاهد تهیه و توزیع یک‌هزار بسته معیشتی برای کمک به مستمندان جامعه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران مأموریت‌های فراوان در جامعه دارد و یکی از مهمترین فعالیت‌ها اجرای طرح کمک مؤمنانه است، افزود: این طرح با شیوع و اپیدمی ویروس منحوس کرونا شکل گرفته و از سال ۱۳۹۹ تاکنون زمینه‌ساز شادی خانواده‌های نیازمند و کمک درآمد بوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران این طرح با کمک مردم و خیران نیک‌اندیش همراه بوده است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی هر مرحله در مازندران به صورت متمرکز از سوی فرماندهان ناحیه‌ها در شهرهای مختلف تهیه و توزیع می‌شود.

مسلمی خاطرنشان کرد: با کمک خیران و فرماندهان سپاه بیش از ۱۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی بین خانواده‌های محروم و نیازمندان با اولویت حفظ آبروی مؤمن توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس یک‌هزار بسته کمک مؤمنانه در شهرستان آمل به ارزش یک میلیارد تومان توزیع شده است، بیان کرد: در پنج مرحله به صورت متمرکز کمک‌های معیشتی به ارزش پنج میلیارد تومان تاکنون تهیه و توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه کارهای خیرخواهانه در مازندران در دستور کار ما قرار دارد، خیران نیک‌اندیش را سرمایه‌های اجتماعی و واقعی نظام جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: خیران با فعالیت در حوزه‌های مختلف باعث ایجاد استحکام در نظام می‌شود و همیشه کمک حال دستگاه‎های دولتی هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت خانه محروم برای نیازمندان با همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی از دیگر وظایف مهم سپاه پاسداران است، به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی مازندران برای ساخت یک‌هزار و ۳۰۰ خانه محروم در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس تعداد ۱۰ خانه محروم در شهرستان آمل تحویل متقاضیان شد.

مسلمی گفت: برای این واحدهای مسکونی بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

آماده‌سازی ۴۰ خانه محروم برای نیازمندان آملی تا پایان ۱۴۰۱

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل نیز در این ممراسم گفت: تعداد ۴۰ خانه محروم تا پایان سال جاری برای استفاده نیازمندان جامعه در این شهرستان آماده و مهیا می‌شود.

عابدین فیروجایی افزود: در طرح کمک مؤمنانه با همکاری بسیج سازندگی تعداد یک هزار بسته معیشتی تهیه شده و با شناسایی جامعه هدف در محلات با حفظ آبروی نیازمندان در بین مستمندان و اقشار ضعیف جامعه توزیع شد.

وی با اشاره به در ایام و مناسبت‌های مختلف کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معسشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود، تصریح کرد: مجموع ارزش ریالی بسته‌های معیشتی کمک مؤمنانه بیش از یک میلیارد برآورد شده است.

داغمه‌چی با اشاره به اینکه براساس منویات و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید به نیازمندان و مستمندان جامعه توجه ویژه داشته باشیم تا در راستای کاهش فقر و فقرزدایی اقدام شود، بیان کرد: برای هر فصل در راستای توزیع بسته معیشتی، تعداد یک هزار بسته کمک مؤمنانه در دستور کار قرار دارد و این کار خیر و پسندیده با شیوع ویروس کرونا برای جمایت از خانواده‌های آسیب دیده انجام شده و همچنان این امر نیک ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به اینکه کمک مؤمنانه برای حمایت از نیازمندان در جامعه قوت گرفته است و شاهد کمک‌‎های فراوان خیران و مردم نیک‌اندیش هستیم، خاطرنشان کرد: در ماه‌‎های محرم و صفر نیز بخش زیادی از نذورات مردم به کمک مؤمنانه اختصاص یافت.

داغمه‌چی با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع مستمر و متمرکز یک هزار بسته در هر ماه برای حمایت از نیازمندان، تصریح کرد: حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات شهری و روستایی نیز به صورت ماهانه بسته‌های حمایتی در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

داغمه‌چی با اشاره به آماده‌سازی ۴۰ خانه محروم تا پایان سال جاری برای استفاده نیازمندان جامعه، بیان کرد: ۱۰ خانه محروم آماده تحویل به متقاضیان است که این خانه‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس با اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان احداث شده و به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر خانه محروم مبلغ حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از سوی دستگاه‌های کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ میلیون تومان نیز از سوی بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل و خیران نیک‌اندیش اختصاص داده شد.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.