پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت سد ازارود در تنکابن الزامی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسینی جو عصر دوشنبه در ششمین نشست شورای اداری شهرستان ضمن قدردانی از زحمات هیئت‌های عزاداری به دلیل رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه حاکم بر کشور گفت: با وجود آنکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار داشته اما برخی مدیران هنوز درگیر بروکراسی اداری جهت انجام امور هستند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی مدیران افزود؛ در شرایطی حال عمومی جامعه به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی خوب نیست، وظیفه‌ی مدیران در نحوه پاسخگویی و کارگشایی مردم به مراتب سنگین‌تر است.

فرماندار ویژه تنکابن در ادامه‌ی سخنان خویش درباره پروژه‌های عمرانی در دست انجام این شهرستان بیان داشت: پروژه مهم جمع آوری ابهای سطحی خشکدا ران نشتارود با ردیف اعتباری ملی در دست ساخت بوده اما به دلیل مشکل دیرینه آبگرفتگی این منطقه، تزریق اعتبار و تسریع در تکمیل آن از ضروریات این شهرستان محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در تنکابن با بیان اینکه پروژه رینگ شهری نشتارود هم از جمله پروژه‌های مهم این شهرستان است، تصریح کرد؛ ساخت سد ازارود با توجه به تغذیه ۲۰۰ روستای تنکابن از چشمه و چاه جهت تأمین آب شرب بسیار حیاتی بوده و نیازمند توجه و حمایت مدیران ارشد استان است.

حسینی جو همچنین از آسفالت محور اصلی تنکابن بویژه در محدوده نشتارود هم به عنوان یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود، یاد کرد و گفت: شهرهای این منطقه در مسیر ترانزیت قرار داشته و چون توان شهرداری‌ها جهت تأمین منابع مالی آن کم است، انتظار داریم مدیران استان در این زمینه به شهرستان تنکابن کمک کنند.

این مسئول با اشاره به نصب دکل مخابراتی در ۱۵ نقطه تنکابن، خاطر نشان کرد: با نصب این دکل‌ها آنتن دهی همراه اول و ایرانسل در تنکابن به کیفیت مطلوبی می‌رسد و ارتقای سطح پوشش اینترنت در شهرستان در حال پیگیری است.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به اقدامات گسترده برق وگازرسانی در تنکابن خاطر نشان کرد: علیرغم وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی، این دو نهاد خدمت رسان با رقم اعتباری قابل توجهی، پروژه برق رسانی در زمینه‌های تأمین و توزیع، احداث نیروگاه‌ها و گازرسانی به روستاهای بالادست را در این شهرستان اجرا کرده و یا در حال اجرا هستند.

حسینی جو همچنین به دیواره سازی رودخانه‌ها به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر در سطح شهرستان پرداخت و خواستار حمایت مالی جهت تزریق بتن به این دیواره‌ها جهت استحکام بخشی و ماندگاری آن در برابر سیلاب‌های احتمالی شد.

وی از پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار درباره تدوین طرح‌های جامع شهری نشتارود، خرم آباد و شیرود و طرح تفصیلی تنکابن قدردانی کرد و تدوین ان را در پیشرفت و توسعه‌ی متوازن شهرها بسیار مؤثر برشمرد.

فرماندار تنکابن همچنین خواستار پیگیری وضعیت پیمانکار پروژه بیمارستان فوق تخصصی تنکابن هم شد و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری وزارت بهداشت این پروژه تا پایان دولت تدبیر و امید به فرجام خوش برسد.

کد خبر 5046560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.