پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زندگی مدیران نباید از سطح متوسط مردم فراتر برود/ وزیر صنعت زودتر تعیین تکلیف شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی ساری اظهار کرد: فلسفه دین نجات انسان است، این برنامه درست برای زندگی با عنوان دین شریعت و احکام باید باشد.

وی با اشاره به آیه‌هایی از قرآن، افزود: تربیت درست اولاد مانع از عذاب در روز قیامت خواهد شد، خوشا به حال خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که فرزندان صالح تربیت کردند.

محمدی‌لائینی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) و مرحوم آیت الله شهید هاشمی‌نژاد، گفت: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز قرار داریم با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ها خوب پیش رفته است.

خطیب جمعه ساری عنوان کرد: حدود چهار ماه است که در جنگ اقتصادی فرمانده میدان نداریم، وزیر صنعت، معدن و تجارت را نداریم، انتظار دادم دولت و مجلس زودتر برای این مسئله تعیین و تکلیف کنند، در سال جهش تولید این اتفاق خوبی نیست.

این مسؤول تاکید کرد: اگر کشاورزان ما گندم کشت نکنند ما در مسیر انجام کارهای استراتژیک به مشکل برمی‌خوریم در سال جاری یکی ۲ میلیون تن گندم کم داشتیم، امیدواریم در سال آینده در استان خودکفا باشیم و نان خودمان را محتاج دیگران نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران متذکر شد: اگر قیمت خرید گندم از کشاورزان مشخص شده و منصفانه باشد مشکلات حل خواهد شد، انتظار داریم دولت یک نرخ واقعی برای گندم انتخاب کند تا تولید گندم افزایش پیدا کند.

محمدی‌لائینی با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب و توصیف مقام رهبری در حوزه انقلاب گفت: این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده نه منفعل و نه مردد ! با صراحت و شجاعت در مقابل مستکبران ایستاده و از مظلومان دفاع کرده است، این صراحت و جوانمردی و مروت دامنه عمل جهانی منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان مایه سربلندی ایران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید وظیفه خودمان را نسبت به این انقلاب بدانیم، مردم و مسؤولان جوانمردی و مروت را فراموش نکنند، نباید زندگی مدیران ما از سطح متوسط مردم فراتر زندگی کنند، اشرافیت و بروکراسی اداری مردم را گرفتار کرده که این حق مردم نیست.

وی تاکید کرد: بسیاری از مسؤولان ما منصف و جوانمرد هستند برخی متاسفانه دچار اشرافیت و رفتارهای نادرست شدند که به مروت دعوت‌شان می‌کنیم،دشمنان خارجی ما بسیار ناجوانمرد هستند، از یک قرارداد رسمی چون برجام به بیرون می‌روند و ما را مواخذه کرده و به افزایش تحریم‌ها می‌پردازند.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بزرگ‌ترین ناجوانمردی کشتن جوانمردان است، سردار سلیمانی ۲۰ سال بیابان‌گردی کرده ۷ سال در کشورهای منطقه خاک خورده در مقابل تروریست‌ها ایستاده تا جان انسان‌ها حفظ بماند، آمریکا یک همچنین دشمن ناجوانمردی است.

 در ادامه با اشاره به سوره نحل آیه ۸۲، افزود: خدای بزرگ می‌فرماید هر کسی که کار خوب انجام دهد روز قیامت بهتر از آنچه که انجام داده پاداش می‌گیرد و در روز قیامت از ترس عظیم این روز در ایمنی خواهد بود.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود که حضرت امیرالمومنان (ع) خطبه‌ای در روز جمعه نقل کردند، حمد و ستایش مخصوص خدا است، خدا اهل و سزاوار ستایش کردن است.

خطیب جمعه ساری بیان کرد: باید بدانیم چه کسی را ستایش می‌کنیم، نباید نااهل را مورد ستودن قرار بدهیم، اگر نااهلان را ستایش کنیم جای خوب و بد عوض می‌شود و ظلم و بی‌عدالتی اتفاق می‌افتد، ظلم فقط از جیب دیگران پول گرفتن و سیلی زدن به صورت دیگران نیست.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: سیاست تبلیغاتی دشمنان از اول تا آخر در تاریخ این بود که محدثین دروغگو، شاعران طماع، ستایشگران از خدا بی‌خبر را می‌ستودند و به علی (ع) بی‌توجهی می‌کردند.

وی گفت: ستایش از نااهلان همواره در تاریخ وجود داشت، پست‌ها به افراد صالح داده نمی‌شود و ستایش‌ها و تکذیب‌ها به جا انجام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: مردم باید بدانند به چه کسی توجه کنند، تقدیرنامه‌ها و تشویق‌نامه‌ها مصداق همان ستایش است که باید درست صورت بگیرد، انتخاب یک فرد نمونه در هر حوزه‌ای مصداق ستایش است، به همان اندازه که ستایش یک انسان نااهل بد است سکوت در برابر ستایش یک انسان اهل هم بد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: گاهی تکبر و حقارت و رقابت موجب می‌شود که ستایش به‌جا صورت نگیرد، اگر خدا را ستایش کنیم سزاوار است، پس از خدا انبیا و معصومین مطلق هستند می‌توان ستایش کرد و مابقی افراد را هر کدام در حد خودشان!

 

 /۸۶۰۴۸/ج/ح

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.