پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رگبار پراکنده در ارتفاعات مازندران/ روند افزایشی دمای هوای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی دو روز گذشته شاهد رگبار باران و رعد و برق پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات مازندران بودیم که در ارتفاعات مرکزی از شدت بیشتری برخوردار بود.

وی ادامه داد: بیشینه دما طی 24 ساعت گذشته مربوط به شهرهای ساری با 27 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما نیز مربوط به بلده با 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان بارش  در بین ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک استان از پل‌سفید 16، آلاشت 13، کیاسر 9 و سیاه‌بیشه 8 میلی‌متر گزارش شده است.

اسدی با بیان تا روز دوشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود،  افزود: در برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر و شب افزایش ابر در ارتفاعات، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،  از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری آسمان مازندران به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان، یادآور شد: شاهد روند افزایشی دمای هوای مازندران هستیم که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این افزایش دما محسوس بوده و همراه با وزش باد گرم در ارتفاعات استان خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و از بعدازظهر فردا با افزایش موج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.