پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رکورد گرمای هوای اردیبهشتی در مازندران شکسته شد

معاون هواشناسی مازندران؛

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه  با ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید‌، افزود: این دما در دوره آماری اردیبهشت ماه گلوگاه سابقه نداشت و رکوردی جدید محسوب می‌شود.

0

به گزارش پیگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز سه شنبه شاهد افزایش دمای هوا در آسمان مازندران بودیم که این افزایش دمای هوا در شرق استان محسوس بوده است.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه  با ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید‌، افزود: این دما در دوره آماری اردیبهشت ماه گلوگاه سابقه نداشت و رکوردی جدید محسوب می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین دمای هوا در دشت‌ناز به ۳۷، پل‌سفید ۳۶ و ساری به ۳۴ درجه سانتی‌گراد رسید.

اسدی بیان کرد: همچنین از حوالی ظهر شاهد وزش باد بودیم که حداکثر سرعت وزش باد از گلوگاه ۶۵ و آمل ۶۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی با اشاره به اینکه با تضعیف جریانات جنوبی و تقویت جریانات شمالی از  شدت گرمای هوا در

آسمان مازندران کاسته شده است، اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد هوایی صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود اما در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبارهای پراکنده همراه خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران ادامه داد: روز پنج‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای احتمال مه صبحگاهی انتظار داریم.

اسدی با اعلام اینکه باتوجه به اینکه طی روزهای آینده بارشی نداریم، خاطرنشان کرد: لازم است در مصرف انرژی و بخش‌های مختلف کشاورزی مدیریت لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.