• آب و هوا کیاسر
  • پیوندها
  • تماس با ما
  • نقشه آنلاین
  • نقشه چهاردانگه
سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴   
پايگاه خبري چهاردانگه
  • صفحه اصلی
  • اخبار چهاردانگه
  • اخبار مازندران
  • دسته بندی اخبار
    • اخبار ویژه
    • اخبار فرهنگی
    • اخبار ورزشی
    • اخبار نماز جمعه
  • فیلم و عکس
    • فیلم
    • گزارش تصویری
    • تصاویر قدیمی
  • معرفی
    • معرفی روستا
    • معرفی منابع مطالعاتی چهاردانگه
  • گفتگو و یادداشت
    • گفت و گو
    • یادداشت
    • گزارش و مقالات
  • امکانات سایت
    • آب و هوا کیاسرامروز
    • اوقات شرعی کیاسر
    • ارسال خبر
    • نقشه آنلاین
    • نقشه چهاردانگه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پايگاه خبري چهاردانگه
  • صفحه اصلی
  • اخبار چهاردانگه
  • اخبار مازندران
  • دسته بندی اخبار
    • اخبار ویژه
    • اخبار فرهنگی
    • اخبار ورزشی
    • اخبار نماز جمعه
  • فیلم و عکس
    • فیلم
    • گزارش تصویری
    • تصاویر قدیمی
  • معرفی
    • معرفی روستا
    • معرفی منابع مطالعاتی چهاردانگه
  • گفتگو و یادداشت
    • گفت و گو
    • یادداشت
    • گزارش و مقالات
  • امکانات سایت
    • آب و هوا کیاسرامروز
    • اوقات شرعی کیاسر
    • ارسال خبر
    • نقشه آنلاین
    • نقشه چهاردانگه
سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴   
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پايگاه خبري چهاردانگه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رویکرد تبلیغی به روابط عمومی‌ها عنصر اصلی شکاف بین مردم و مسؤولان

۲۶ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
در اخبار مازندران
مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه
A A
0
رویکرد تبلیغی به روابط عمومی‌ها عنصر اصلی شکاف بین مردم و مسؤولان

 خبرگزاری فارس مازندران ـ  سرویس فرهنگی|۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ملّی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است و نامگذاری این روز تنها یک عنوان برای پاسداشت از تلاش‌های عده‌ای هنرمند و بی‌ادعا نیست و توجه به این حوزه در عصر ارتباطات به عنوان یک ضرورت مهم به شمار می‌رود.

با وجود اینکه امروزه شاهده توسعه رشته علوم ارتباطات ارجتماعی و روابط عمومی در دانشگاه‌های کشور هستیم ولی هنوز رویکردها و انتظارات از روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های دولتی با شتاب توسعه تکنولوژی در حوزه ارتباطات همگن نیست و باید گفت؛ نگاه سنتی به حوزه روابط عمومی و حداقل انتظارات تبلیغی مهم ترین رویکردی است که این روزها روابط عمومی را در کشور ما به چالش کشیده و این نگاه بیمار باعث در جا زدن‌های روابط عمومی‌ها و باز ماندن از سایر کارکردها و رسالت‌های جدیدی که برای این عنصر محرک در سازمان‌ها و نهادهای دولتی دیده می‌شود، باشد.

 فعالیت‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات، فقط به اطلاع‌رسانی و مستندسازی خلاصه نمی‌شود و تخصص‌گرایی و بهره‌مندی از دانش روز دنیا در حوزه‌های ارتباطات و خلاقیت و مدیریت شاخص ارزیابی روابط عمومی توانمند و پویا و اثربخش است.

در کشور ما گاهی دیده می‌شود؛ تخصص‌گرایی در این حوزه از بین رفته است و توجه جدی به این حوزه نمی‌شود و حتی امروزه در برخی نهادها فردی که مورد غضب و بی‌مهری مدیر قرار گیرد و اگر قرار بر تنبیه باشد و محلی برای ادامه فعالیت پیدا نشود وی را به واحد روابط‌عمومی منتقل می‌کنند.

رویکرد تبلیغی به حوزه روابط عمومی‌ها باعث شده است تا بین مردم و مسؤولان شاهد شکاف باشیم و این شکاف از گفتار و کردار مسؤولان و رفتار توجیه‌گرایانه و تبلیغی روابط عمومی‌ها نشات می‌گیرد و شاید به توان به صراحت گفت روابط عمومی‌ها به مدیران خدمت می‌کنند نه به مردم.

هر چقدر از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اثربخش روابط عمومی‌ها برای توسعه و ایجاد ارتباط دو سویه با مردم بهره‌مند شویم و هر چقدر اصل صداقت در این بخش پررنگ‌تر باشد قطعا شاهد ارتقای ارزش‌های سازمانی و همچنین کاهش شکاف بین مردم و مسؤولان و حاشیه‌های جانبی خواهیم بود و همچنین  توجه به رسالت و مسؤولیت‌های اجتماعی هر سازمان ( CRM ) و همچنین جلب اعتماد عمومی مردم و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را از مهم‌ترین نقش‌ها و وظایف روابط عمومی کارآمد دانست زیرا توجه به مسؤولیت اجتماعی، مردم‌سالاری و روابط عمومی مردم‌دار از حوزه‌هایی است که مدت‌هاست جایگزین تبلیغات در حوزه روابط عمومی شده و ضمن ایجاد خوشنامی برای سازمان، زمینه‌های جلب اعتماد عمومی را نیز فراهم می‌کند.

یکی از چالش‌های اساسی پیش روی برخی روابط عمومی‌ در ممنوعیت بهره‌مندی و استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌های فضای مجازی است که براساس گزارش اعلامی مرکز پژوهشی « بتا » شبکه اجتماعی واتس‌اپ بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال در ایران دارد و رتبه دوم شبکه اجتماعی پرطرفدار برای کاربران ایرانی تلگرام است با حدود ۴۹ میلیون کاربر و در نهایت مقام سوم شبکه‌های اجتماعی به اینستاگرام با ۴۷ میلیون کاربر می‌رسد و عامه مردم برای غنی‌سازی اوقات فراغت خود و همچنین مطالعه و دسترسی به اخبار لحظه‌ای از این فضاها استفاده می‌کنند ولی این ابزار اطلاع‌رسانی برای روابط عمومی‌ها ممنوع است که این مسأله آسیب جدی برای فعالان این بخش است و عرصه‌های اطلاع‌رسانی در این فضاها نیاز به حضور فعال و حرفه‌ای متخصصان روابط عمومی داشته و نباید با نگاه حراستی و بازدارنده به  این بخش نگاه کرد.

 امروزه وظایف و ماموریت‌های روابط عمومی با توجه به توسعه دانش ارتباطات و فناوری اطلاعات پیچیده‌تر و مهم‌تر شده است و توجه به حوزه روابط عمومی می‌تواند برای جامعه هم توسعه بخش باشد و یکی از ارکان‌های مهم بهبود و توسعه ساختار اداری و جلب اعتماد عمومی مردم روابط عمومی‌ها هستند و بی‌توجهی به این عرصه را می‌توان از مهم‌ترین پاشنه‌های آشیل مدیریت برشمرد.

 یکی از عرصه‌های که مدیران همواره مورد ارزیابی عمومی مردم قرار می‌گیرند حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است که با زندگی و تصمیم‌های مردم برای سرنوشت و آینده‌شان گره خورده و بهره‌مندی از روابط عمومی پویا و متخصص و مسلط به دانش روز می‌تواند زمینه‌های رشد و تعالی هم سازمان و هم مدیر و هم جامعه را رقم بزند.

محمد محتاطی ـ کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی 

 /۸۶۰۳۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

پست قبلی

تذکر دکتر بابایی کارنامی به اقدام غیر قانونی دولت

پست‌ بعدی

مرغ با قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب در مازندران عرضه می‌شود/ مازاد تولید از تولیدکنندگان خریداری می‌شود

علي نظري

علي نظري

پست های مرتبط

ویرایش پست
برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز در تنکابن + فیلم
اخبار مازندران

برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز در تنکابن + فیلم

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
0
ویرایش پست
کشف ۱۱۳ شیء تاریخی فرهنگی در فریدونکنار
اخبار مازندران

کشف ۱۱۳ شیء تاریخی فرهنگی در فریدونکنار

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
0
ویرایش پست
مازندران بر سکوی سوم هندبال ساحلی بانوان ایران
اخبار مازندران

مازندران بر سکوی سوم هندبال ساحلی بانوان ایران

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
0
پست‌ بعدی
ویرایش پست
مرغ با قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب در مازندران عرضه می‌شود/ مازاد تولید از تولیدکنندگان خریداری می‌شود

مرغ با قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب در مازندران عرضه می‌شود/ مازاد تولید از تولیدکنندگان خریداری می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ویرایش پست
    دستگیری قاتل پیرمرد ۸۰ ساله چهاردانگه ای

    دستگیری قاتل پیرمرد ۸۰ ساله چهاردانگه ای

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • متهم به دو فقره قتل در یکی از روستاهای بخش چهاردانگه دستگیر شد

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • موسیقی: سه اثر از آثار لله وا استاد فقید موسیقی مازندران، استاد حسینعلی طیبی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • تصویر دوربین کیاسر – دامغان ،عالی کلا – وضعیت جاده هم اکنون

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • انواع مارهای سمی و نیمه سمی بخش چهاردانگه

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب پر بازدید

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
ویرایش پست
انواع مارهای سمی و نیمه سمی بخش چهاردانگه

انواع مارهای سمی و نیمه سمی بخش چهاردانگه

۳ تیر ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
گزارش تصویری بیست و دومین یادواره شهدا بخش چهاردانگه در روستای مالخواست ( بخش دوم)

گزارش تصویری بیست و دومین یادواره شهدا بخش چهاردانگه در روستای مالخواست ( بخش دوم)

۲۰ شهریور ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
دستگیری مزاحمت مردی با لباس زنانه در یکی از روستاهای چهاردانگه

دستگیری مزاحمت مردی با لباس زنانه در یکی از روستاهای چهاردانگه

۳۰ مرداد ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
گزارش تصویری بیست و دومین یادواره شهدا بخش چهاردانگه در روستای مالخواست ( بخش اول )

گزارش تصویری بیست و دومین یادواره شهدا بخش چهاردانگه در روستای مالخواست ( بخش اول )

۲۰ شهریور ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
معرفی روستای تلوکلا از توابع دهستان چهاردانگه

معرفی روستای تلوکلا از توابع دهستان چهاردانگه

3
ویرایش پست
پیکر پاک شهید ستوانیکم وحید احمدی راد در نوشهر تشییع می شود

پیکر پاک شهید ستوانیکم وحید احمدی راد در نوشهر تشییع می شود

4
ویرایش پست
برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز در تنکابن + فیلم

برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز در تنکابن + فیلم

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
کشف ۱۱۳ شیء تاریخی فرهنگی در فریدونکنار

کشف ۱۱۳ شیء تاریخی فرهنگی در فریدونکنار

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
مازندران بر سکوی سوم هندبال ساحلی بانوان ایران

مازندران بر سکوی سوم هندبال ساحلی بانوان ایران

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴
ویرایش پست
انتخاب ۴ واقف مازندرانی به عنوان برگزیده کشوری

انتخاب ۴ واقف مازندرانی به عنوان برگزیده کشوری

۲۴ شهریور ، ۱۴۰۴

© 2024 پایگاه خبری چهاردانگه - تمامی حقوق برای این پایگاه خبری محفوظ می باشد.

  • آب و هوا کیاسر
  • پیوندها
  • تماس با ما
  • نقشه آنلاین
  • نقشه چهاردانگه
  • آب و هوا کیاسر
  • پیوندها
  • تماس با ما
  • نقشه آنلاین
  • نقشه چهاردانگه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار چهاردانگه
  • اخبار مازندران
  • دسته بندی اخبار
    • اخبار ویژه
    • اخبار فرهنگی
    • اخبار ورزشی
    • اخبار نماز جمعه
  • فیلم و عکس
    • فیلم
    • گزارش تصویری
    • تصاویر قدیمی
  • معرفی
    • معرفی روستا
    • معرفی منابع مطالعاتی چهاردانگه
  • گفتگو و یادداشت
    • گفت و گو
    • یادداشت
    • گزارش و مقالات
  • امکانات سایت
    • آب و هوا کیاسر
    • اوقات شرعی کیاسر
    • ارسال خبر
    • نقشه آنلاین
    • نقشه چهاردانگه

© 2024 پایگاه خبری چهاردانگه - تمامی حقوق برای این پایگاه خبری محفوظ می باشد.