پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر در چالوس

0

ایسنا/مازندران برای نخستین بار هفته‌ای با نام هفته فرهنگ و هنر در شهرستان چالوس رقم خواهد خورد و امروز با حضور اصحاب رسانه از پوستر آن در فرمانداری رونمایی شد.

محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس با اشاره به برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری در این شهرستان در اسفند ماه اظهار کرد: هنرمندان چالوس در طول سال به دلیل کمبودهایی که در بخش سخت‌افزاری و فضا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تولیدی وجود دارد، نتوانستند به درستی آثار فاخر خود را به نمایش درآورده و معرفی کنند و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی اهل فرهنگ و هنر در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در هفته فرهنگ و هنر که با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای شهر از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس نبود مجتمع فرهنگی هنری را یکی از دلایل اصلی دغدغه هنرمندان و فرهنگیان عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶  قطعه زمینی از سوی شهرداری و شورای شهر برای ساخت پروژه فرهنگی در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان فعلاً در مرحله انتخاب پیمانکار است.

محمدی با بیان اینکه با وجود عدم جای مناسب در اجرای برنامه‌ها، هنرمندان این شهرستان در عرصه های استانی کشوری و بین‌المللی حضور فعال و موثری را دارند، افزود: این موضوع نشان از ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در  هفته فرهنگ و هنر در چالوس تاکید کرد: هدف این است  تا هنرمندان به عرضه آثار خود در رشته‌های مختلف هنری بپردازند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس ادامه داد: این برنامه برای نخستین بار در شهرستان چالوس انجام می‌شود و طبیعتاً دارای برخی نواقص است که از همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه انتظار می‌رود تا در برطرف کردن نواقص و تقویت نقاط قوت اداره ارشاد و شهرداری را یاری کنند و مطمئنا در سال‌های آینده با تجاربی که کسب می‌شود برنامه‌های موثرتری و مطلوب‌تری را اجرا خواهیم کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: این برنامه از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه در چالوس در مناطق مختلف اجرا می‌شود و روز شانزدهم اسفند ماه مراسم اختتامیه در محل سینما جهان نمای چالوس با حضور مسئولان استانی و کشوری و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه هفته فرهنگی هنری چالوس یک برنامه غیر رقابتی است و با هدف گرد هم آمدن همه هنرمندان شناسایی هنرمندانی که تاکنون ناشناخته مانده‌اند، اجرا می‌شود و این برنامه فرصتی بوده تا همه هنرمندان با ارائه آثار خود بتوانند بهتر دیده شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از پیشکسوتان هنر را از جمله برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: در طول این هفته هنرمندان نقاش تصویر سردار پرافتخار اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به تصویر خواهند کشید و در روز اختتامیه به نمایش گذاشته می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.