پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از تمبر یادبود علامه حسن‌زاده آملی در نخستین سالگرد ارتحال + عکس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، تمبر یادبود علامه ذوالفنون آیت‎الله حسن حسن‌‎زاده طبری آملی در نخستین سالگرد ارتحال این عالم ربانی و سالک توحیدی همزمان با رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه روستای ییلاقی ایرا بخش لاریجان و همجوار مزار مطهر رونمایی شد.

در آئین رونمایی تمبر یادبود که با همکاری اداره کل پست مازندران انجام شد، استاندار مازندران، بیت معظم علامه حسن‌زاده آملی، نماینده مردم آمل در مجلس، مسؤولان استانی، علاقمندان و عاشقان علامه ذوالفنون حضور داشتند و این تمبر را با ثبت جملاتی به یادگار امضا کردند.

استاندار مازندران در این مراسم با اعلام اینکه علامه ذوالفنون عالم وارسته، شخصیت برجسته و ممتاز جهان اسلام است، اظهار کرد: معظم‌له از نام‌آوران عرصه فقاهت و دانش بودند و با تربیت شاگردان فراوان، امروزه شاهد فعالیت شاگردان ایشان در زمینه علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و خدمت به مردم هستیم.

سید محمود حسینی‌پور افزود: بررسی مسیر زندگی علامه حسن‌زاده آملی و تحقیق در زندگی فردی و اجتماعی ایشان باید باید در دستور کار ستاد بزرگداشت این شخصیت بی‌نظیر و مجاهد عرفانی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه شاگردان بزرگ علامه حسن‌زاده آملی نه تنها در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بلکه در عرصه اجتماعی و مدیریتی کشور اثرگذارند، یادآور شد: وجود علمای فرهیخته همانند علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی به عنوان دو شخصیت فراملی و بین‌المللی در حوزه فلسفه، عرفان و اخلاق همیشه منشأ خیر خواهد بود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه چهره‌های بزرگ فلسفی و عرفانی مقابل علمای این دیار علویان سر تعظیم فرود می‎آوردند، گفت: نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی باید با شناخت علامه حسن‌زاده آملی این عالم وارسته را به عنوان الگو و شاخص در زندگی فردی و اجتماعی بشناسند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه این سالک توحیدی چراغ راه هدایت و روشنگری است و در مهمترین ویژگی خود به ما درس دینداری، ولایتمداری و اطاعت از ولایت فقیه داده است، بیان کرد: با الگو گرفتن از این عالم ربانی می‌توان به راهی هدایت شد که در پایان به خداوند می‌رسد و سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

آیت‌‎الله حسن زاده آملی اسوه استقامت، صبر و بردباری بود تا علامه ذوالفنون شد

یکی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی نیز در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی اسوه استقامت، صبر، حوصله و بردباری بود تا علامه ذوالفنون شد.

آیت‌الله عباسی خراسانی افزود: ارتباط صمیمانه و عمیق ایشان با رهبر انقلاب زبانزد بود و در یکی از دیدارها حضرت استاد به رهبر انقلاب اسلامی هدیه نسخه نفیس صحیفه سجادیه تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با اقامه نماز بر پیکر مطهر آیت‌الله حسن زاده، ایشان را عالم ربانی و سالک توحیدی دانستند، گفت: علامه حسن‌زاده آملی از سکانداران بزرگ و مستحکم انقلاب اسلامی بود و هر موقع نیاز به توسل داشتید به این عالم وارسته و انسان الهی متوسل شوید تا به جواب برسید.

خبر و عکس: قربانعلی مسافر

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.