پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روستائیان فاقد گاز طبیعی غرب مازندران نگران سوخت زمستانی نباشند

0

برخی ساکنان روستاهای غرب مازندران بویژه بخش کجور اخیرا به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز نوشهر اعلام کردند که در تامین سوخت زمستانی از جمله نفت سفید با مشکلاتی مواجه هستند و در آستانه فصل سرما این فرآورده نفتی به موقع در اختیار آن ها قرار نمی گیرد.

شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت زیر پوشش شرکت فرآورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس قرار دارد.

سید کاظم پورمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۰ لیتر نفت سفید در میان روستائیان  فاقد گاز طبیعی در شهرستان های کلاردشت، چالوس و نوشهر با همکاری  ۲۹ فروشنده عرضه و  توزیع شده است ، ضمن آنکه این فرآورده نفتی به اندازه مورد نیاز در مخازن ذخیره شده و هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

رئیس ناحیه مرکزی شرکت پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس مهم ترین شرائط لازم روستائیان مناطق فاقد گاز طبیعی برای دریافت سوخت نام نویسی آن ها در سامانه تجارت آسان ذکر کرد و گفت که اگرچه از ۲ سال پیش چنین سامانه ای راه اندازی شده ولی عده ای از روستائیان در این زمینه کوتاهی می کنند.

براساس بخشنامه سراسری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اسفند سال ۹۶ ، توزیع نفت سفید در مناطق فاقد گاز طبیعی تنها از طریق ثبت نام خانوارها در سامانه تجارت آسان و استعلام کد ملی سرپرست خانوار امکانپذیر است. 

طبق این بخشنامه، غرب مازندران، کردستان ، قم و ارومیه جزو استان های پایلوت معرفی شدند. 

پورمند افزود: خانوارهای مصرف کننده نفت سفید طبق این بخشنامه در سامانه  newtejaratasan.niopdc.ir نام نویسی کنند و اطلاعات هویتی خود مانند کدپستی محل مصرف ، معرفی کارت بانکی عضو شتاب را ثبت کنند تا بتوانند پس از انجام این فرآیند سوخت سهمیه سالیانه به صورت مرحله ای از طریق دستگاه کارت خوان فروشندگی ها دریافت کنند که برخی از آن ها در این زمینه کوتاهی می کنند. 

وی اظهار داشت : با اینکه از زمان اعلام  این دستورالعمل و راه اندازی این سامانه نشست های متعددی با دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی و بخشداری ها برگزار و توصیه فراوانی هم برای متقاعد کردن روستائیان با هدف نام نویسی در این سامانه به منظور دریافت نفت سفید داده شد منتهی هنوز برخی از روستائیان در این سامانه نام نویسی نکرده اند و در نتیجه نمی توانند از سوخت زمستانی بهره مند بشوند.

رئیس ناحیه مرکزی شرکت پخش ملی فرآورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس گفت که طبق اسناد موجود شمار خانوارهای مصرف کننده نفت سفید در مناطق فاقد گاز که در سامانه تجارت آسان نام نویسی کرده اند، دست کم  ۱۱ هزار و ۶۸۷ خانواده بوده که از این شمار خانواده ها، مدارک دست کم هفت هزار و ۲۳۹ مورد آن ها مورد تائید این شرکت قرار گرفته است.

پورمند بدون اعلام تعداد مشترکان دریافت کننده نفت سفید در عین حال افزود: در میان این خانوارهای نام نویسی کرده عده ای به دلیل آنکه ساکن غیردائمی بوده اند مورد تائید قرار نگرفته اند و این موضوع نیز از مشکلاتی است که در این منطقه با آن مواجه هستیم و بخشداری ها باید کمک کنند تا این مشکل حل شود.

۷۰۷۸ /۱۶۰۲/ ۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.