پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایت یک خبرنگار از شجاعت مادران شهدای یک روستا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، «محمود مختاریان» دارای سوابق طولانی در عرصه رسانه و از دست‌اندرکاران شناخته‌ شده روزنامه‌های پرتیراژ کشور است؛ به مناسبت روز خبرنگار به بیان خاطره‌ای در این حوزه می‌پردازد …

* ۳۲ شهید از روستای ۱۵۰ نفری

این خبرنگار قدیمی با بیان خاطره‌ای درباره رساندن خبر شهادت به خانواده این شهدا می‌گوید؛ در یک مقطعی از طریق روزنامه کیهان علاوه بر خبرنگارانی که برای ارسال گزارش و خبر به جبهه‌ها اعزام می‌شدند بقیه خبرنگاران روزنامه هم برای ارتباط نزدیک با موضوع دفاع مقدس به جبهه اعزام می‌شدند،.

از یک روستای ۱۵۰ نفری که ۳۲ نفر شهید شدند کسی از ستاد هماهنگی جنگ منطقه تمایل به رساندن خبر نبود و فردی اعلام آمادگی کرد که خبر شهادت را به خانواده شهدا می‌دهد و خانمی که در حال آش‌پختن در آن روستا بود در پاسخ به خبررسان شهادت که به دنبال کدخدا بود گفت؛ که می‌دانیم آمدید تا خبر شهادت فرزندان را به ما بدهید.

اما بدانید ما در حال پخت آش هستیم این آش شکرگذاری شهادت فرزندان ماست و مردان روستا هم گفتند که آمادگی شهادت داریم و این خبر روحیه‌بخشی برای رزمندگان بود.

مختاریان با بیان اینکه برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از طریق فرهنگ و هنر هر چند کارهایی انجام شد ولی در شأن و اندازه ایثارگران نبود، افزود: به قول مقام معظم رهبری «اگر روایت‌نکنیم، روایت می‌شویم».

استاد رسانه به ارزش و اهمیت دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: پادشاه کویت پس از جنگ تحمیلی و با ورود به کشور چهار زانو در باند فرودگاه ایران نشست و گفت «العفو» که اعتراف کمک به صدام را بیان کرد و ما از ۴۰ کشور اسیر داشتیم ولی مظلوم بودیم.

مختاریان با بیان اینکه شبکه‌های مجازی، جهان را تکان داد، اظهار کرد: ارزش‌ها باید منتقل شود.

 

 

 /۸۶۰۱۵/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.