پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رنگ باختن حنای کرونا پیش اقدامات خیرخوانه/ از کمک بانوی مددجو تا گلریزان خیران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، جلسه هماهنگی کمک‌های خیران شهرستان برای بیماران کرونایی  در حالی برگزار شد که مردم محور اصلی پویش کم‌نظیر کمک به بیماران کرونایی در سوادکوه بودند.

کمک بانوی مددجوی کمیته امداد

پویش مردمی کمک به بیماران کرونایی کاملا مردمی بود و پدر‌خوانده‌های سیاسی و اجتماعی در این پویش مردمی دخالت نداشتند اما زیبایی کار آنجا بود که پیرزن مددجوی کمیته امداد امام خمینی هم دست به جیب شد و او هم ۵۰ هزار تومانی تقدیم این پویش کرد و این تابلوی زیبا، تاریخ‌ساز شد و کرونا و حواشی این بیماری و انفاق مردم سوادکوه هم در تاریخ ثبت می‌شود.

اینجا است که می‌توان گفت؛ کمک‌کردن، جیب بزرگ نمی‌خواهد بلکه دل بزرگ می‌خواهد، البته نمونه‌های را بعد از 8 ‌سال دفاع مقدس، یکدلی، انسجام و اتحاد را در شهرستان به اندازه پویش مردمی کمک به بیماران کرونایی نداشتیم.

 

 خانواده مرحوم سید‌رمضان موسوی یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه کمک کرد و بنا به اعلام فرماندار سوادکوه مجموعه دولتی نیز مبلغ 400 میلیون تومان برای ساخت سالن در بیمارستان شهدای زیراب اختصاص می‌دهد.

بهرام عادلانی رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه گفت: با موافقت خانواده مرحوم سید‌رمضان موسوی این کمک‌ها برای خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال و لوازم جانبی آن هزینه می‌شود.

وی به وجود دو حساب دولتی در اختیار بیمارستان با نام‌های حساب هِبه و حساب رد‌وجوه خبر داد که پول‌ها به آن و سپس به حساب دانشگاه علوم پزشکی وارد می‌شود و بدون برداشت ریالی با ارائه پیش‌فاکتور و یا مراحل قانونی به بیمارستان باز‌می‌گردد، گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز تا ۲۰ روز آینده نصب می‌شود و نقشه فنی، بازدید کارشناسان و جانمایی انجام شد.

 

*کمک ۲.۵ میلیاردی پویش مردمی

در ادامه جلسه نمایندگان گروه‌های خیران با معرفی خود به اعلام جمع‌آوری کمک‌های مردمی اشاره کردند که در خیران سرخ‌کلا ۱۷۹ میلیون تومان، خیران الاشت ۵۳ میلیون تومان، پویش نیکوکاری سوادکوه ۴۰ میلیون تومان، حساب مشترک(کنیج‌کلا، خلیل‌کلا، عباس‌کتی، کاشی‌آباد و بازار) مبلغ ۲۳۳ میلیون تومان، پالند و ارت‌بن مبلغ ۴۱ میلیون تومان، بالا‌زیراب ۱۳۰ میلیون تومان، اتاق اصناف پل‌سفید ۲۳ میلیون تومان و فلورد ۳۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

 

با جمع کمک‌های طوایف و گروه‌های خیران، خانواده سید‌رمضان موسوی و کمک ویژه دولت مبلغ ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان برای کمک به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه جمع‌آوری شد که این پویش مردمی و کمک به آن کم‌نظیر است.

 /۸۶۰۱۵/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.