پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها در کنار بیان مشکلات، امید به آینده را هم تقویت کنند

0

احمد حسین‌زادگان در نخستین روز فعالیت چهاردهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران در ساری با سرکشی از غرفه رسانه های مختلف، در نشستی با خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها با آنان گفت و گو و درد دل کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران که خود از اهالی رسانه با سابقه کار مطبوعاتی در کسوت خبرنگار و صاحب امتیازی یک نشریه است، گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی سکان اداره کشور را تحویل گرفت که ما با تحریم شدید مواجه بودیم و دولت توانست با کمک رهبر معظم انقلاب اسلامی و توافق برجام تا حد زیادی برخی از مشکلات پیش رو را بر دارد و گشایشی خوبی نیز برای معیشت مردم و فعالیت های اقتصادی کشور ایجاد شده بود.
وی افزود: با روی کار آمدن رییس جمهوری جدید آمریکا و باج خواهی و زیاده طلبیش، تحریم های یکجانبه علیه ما دوباره شروع شد و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران که هیچ وقت در این چهل سال زیر بار زور نرفت، اکنون نیز حاضر نیست تن به زورگویی ها بدهد و مقاومت را انتخاب کرد.

استاندار مازندران گفت: تحریم های ظالمانه سبب شد تا فروش نفت به عنوان منبع اصلی درآمد کشور با مشکل مواجه شود و برای حل مشکلات کشور نیاز به تصمیم گیری های سخت و زیربنایی است که در شورای سران قوا این گونه تصمیمات زیر چتر حمایتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ می شود و در مقابل نیز یکی از دغدغه ها کمک به اقشار کم درآمد جامعه به خصوص قشر گارگر است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: قطعا تمامی مسئولان کشور با مشکلات حوزه کار و کارگری آشنا هستند و همه ما باید برای تسیهل در فعالیت های اقتصادی کمک کار باشیم و نقش رسانه ها و مطبوعات در تنویر افکار عمومی و برگشت نشاط و امید به جامعه موثر خواهد بود.
حسین زادگان اظهار داشت: من همانگونه که حوزه کارگری را تجربه کردم؛ در حوزه رسانه ای نیز سابقه فعالیت دارم و با مشکلات این حوزه در کنار نقش آنها در تنویر افکار عمومی و بازگشت نشاط و امید به جامعه اطلاع دقیق دارم. به هر حال در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور و دست بردن به  معیشت مردم است، ما به عنوان رسانه باید با حمایت از تصمیم سران قوا، مسئولان اجرایی کشور را برای کاهش بار تحریم و مشکلات معیشتی مردم کمک کنیم و راهش هم این است که  امید را تزریق کنیم.
وی اضافه کرد : هیچ گاه نباید ولو با داشتن انتقادات اساسی به عملکرد مسئولان که حق طبیعی مطبوعات و رسانه هاست، به گونه ای قلم زد که مردم و جامعه را نسبت به آینده دچار یاس و نامیدی کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این نشست در باره پیشینه و سیر ارتقایش به منصب استانداری برای توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امروز در حالی به عنوان استاندار مازندران در حال خدمت و انجام وظیفه هستم که پیش از این در پست های دیگر مانند فرمانداری و معاونت سیاسی استانداری در خدمت مازندرانی های عزیز بودم.

وی افزود: یکی از افتخاراتم این است که خودم را از خانواده جامعه کارگری می دانم و مشکلات این قشر زحمتکش را با گوشت و استخوان احساس می کنم چرا که گذشته از فعالیتم در مجموعه تشکل های کارگری ، خودم دارای سابقه کارگری هستم و برای امرار معاش در مشاغل مختلف، کارگری کردم و هیچگاه هم ابایی نداشتم که در این باره صحبت کنم .

استاندارمازندران گفت: برنامه هایم را در آغاز فعالیت به عنوان استاندار در سه محور تدبیر اقتصادی، نشاط اجتماعی و اعتدال سیاسی قرار دادم و پی گرفتم و اعتقادم بر این که یکی از مشکلات عدم توسعه یافتگی استان مازندران واگرایی مدیریتی است.
وی افزود: همه ما باید کمک کنیم تا برنامه های توسعه ای استان مازندران به پیش برود و قطعا در این پروسه کار مطبوعات و خبرنگاران بیش از سایر اقشار جامعه است و انتظار ما نیز از جامعه مطبوعاتی استان بالاست.
احمد حسین زادگان آذرسال ۹۷ به عنوان بیست و سومین استاندارمازندران از سوی هیات دولت معرفی شد.
وی پس از رسیدن به مسند مدیریت عالی اجرایی استان مازندران از تمام دستگاههای اجرایی خواست تا شکایت خود از مطبوعات را در دستگاه قضایی پس بگیرند.
مازندران بیش از ۴۰۰ رسانه و بیش از ۸۰۰ خبرنگار دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.