پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رزمایش سراسری سپاس و میثاق با یاوران ولایت در استان مازندران برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آئین افتتاحیه رزمایش بزرگ و سراسری سپاس و میثاق با یاوران ولایت با هدف دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان مازندران، با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، محمود حسینی‌پور  استاندار مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار مرتضی میرزایی فرمانده فراجا استان  و سایر فرماندهان و مسؤولین استانی در حسینیه عاشقان ولایت ستاد سپاه مازندران برگزار شد.

مسؤولین و فرماندهان ارشد استانی در قالب رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت از خانواده‌های معزز و معظم شهیدان ” فتح اللهی خانواده ۳ شهید گرانقدر دفاع مقدس، شهید مدافع امنیت و اقتدار مصطفی نوروزی، شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده، شهید صادق نقوی از نیرو‌های خدوم و مجاهد نیروی انتظامی، جانباز شهید خلبان سیدمحمد سیدطالبی عضو شجاع نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی و شهیده مدافع سلامت فاطمه شفیعی‌نژاد دیدار و تجلیل به عمل آوردند.

*دیدار با خانواده شهدا یک ارزش است

سردار سیاوش مسلمی در حاشیه دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای استان مازندران در قالب رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس رزمایش معنوی دیدار با خانواده معظم شهدا، لیاقت حضور می‌خواهد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب که نباید بگذاریم یاد و نام شهدا در جامعه کمرنگ شود، رزمایش معنوی دیدار با خانواده معظم شهدا طراحی شد.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا یک ارزش است، افزود: خانواده شهدا به ما نیازی ندارند، اما ما نیاز داریم که به دیدار خانواده شهدا برویم چرا که بیوت شهدا با ارزش و پربرکت است.

*شهدا بر گردن همه ما حق دارند

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه شهدا بر گردن همه ما حق دارند، اضافه کرد: عزت و شرف و آزادگی نظام اسلامی مرهون جانفشانی شهداست.

مسلمی با اشاره به اینکه روحیه شهات طلبی در جامعه از برکت وجود شهداست، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ تیم با بهره گیری از  همه ارگان‌ها و نهاد‌ها سازماندهی شده تا در یک روز از خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام مازندران دیدار کنند.

*اگر شهدا نبودند امنیت و آرامش در جامعه نداشتیم

محمود حسینی‌پور نیز در حاشیه این دیدارها با اشاره به اینکه شهدا و خانواده معظم آنان نیازی به حضور ما ندارند بلکه ما نیازمند معنویت خانواده شهدا هستیم، گفت: شهدای انقلاب اسلامی در طول مسیر عاشورایی شهدای کربلا هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شهدا، افزود: هر شهید همانند امام زادگانی است که احترامش بیش از پیش واجب است.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه مردم ولایتمدار مازندران مردمی هستند که همیشه از خانواده معظم شهدا تجیل کردند، خاطرنشان کرد: همه باید به نسل‌های جدید این را بیاموزیم که اگر شهدا نبودند ما در حال حاضر این آرامش را نداشتیم.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه شهدا برای امنیت و آرامش کشور خون خویش را نثار انقلاب کردند، اضافه کرد: خانواده شهدا در این سال‌ها صبوری کردند و این  امنیت جامعه در سایه جانفشانی شهدا و خانواده‌های آنهاست.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت یک اقدام در راستای فرهنگ سازی روحیه ایثار و شهادت است، افزود: خانواده معظم شهدا همیشه مورد احترام مردم هستند و این مانور فرهنگی نیز تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و ارتباط مستقیم خانواده معظم شهدا با مسؤولین است.

*برای گم نکردن راه انقلاب باید راه شهدا را ادامه دهیم

همچنین حجت‌الاسلام جعفر رعایتی در حاشیه این دیدارها اظهار کرد: یکی از وظایف آحاد مردم  تجلیل و تکریم شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا جان خویش را نثار کردند تا ا امروز امنیت داشته باشیم، افزود: شهدا  زندگی در دنیا و آخرت را به مردم بخشیدند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با تصریح براینکه حداقل وظیفه ما دیدار با خانواده معظم شهدا است، خاطرنشان کرد: به فرموده بزرگان انقلاب شهدا شمع محفل بشریت هستند.

رعایتی تصریح کرد: اگر میخواهیم راه را گم نکنیم و در راه انقلاب باشیم باید راه شهدا را با خواندن وصیت نامه و بررسی سبک زندگی آنان ادامه دهیم.

به گزارش فارس، همچنین بیش از یک هزار و ۲۰۰ تیم سرکشی متشکل از سرداران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، نیرو‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و کارکنان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران طی این رزمایش سراسری که برای اولین بار در سطح کشور با ابتکار و همت سپاه کربلا و با مشارکت استانداری و بنیاد شهید مازندران برنامه ریزی و اجرایی شده، به صورت همزمان با رمز یا صاحب‌الزمان عجل‌الله از خانواده‌های معزز شهدای خطه علوی دیدار و تجلیل کردند.

 /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.