پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رتبه نخست بندر امیرآباد در صادرات بنادر شمال کشور

0

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: بندر امیرآباد با سهم ۶۶ درصدی صادرات رتبه نخست را در میان بنادر شمالی کشور کسب کرد.

سیاوش رضوانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال ۹۶ شاهد صادرات چند بعدی و ایجاد تنوع در صادرات کالاهایی مانند اکسید آلومینیوم، بنتونیت، نمک صنعتی، محصولات کشاورزی و گاز بوتان بودیم، اظهار کرد: بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با سهم ۶۶ درصدی صادرات رتبه نخست را در بنادر شمالی کشور کسب کرد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با سه میلیون و 200 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۶ شاهد رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال ۹۵ بوده که از این جهت با سهم ۵۵ درصدی رتبه نخست بنادر تجاری شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین در سال گذشته این بندر رتبه نخست تخلیه غلات با ۷۰ درصد سهم غالب را در میان بنادر شمالی کشور به خود اختصاص داد.

مدیر بندر امیرآباد با تاکید بر اهمیت بخش حمل و نقل دریایی کشور در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: افزایش سهم کشور از بازار حمل و نقل دریایی منطقه و بین المللی، افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی بار و مسافر، افزایش جذب سرمایه داخلی و خارجی و توسعه مشارکت های بخش غیر دولتی در فعالیت های حمل و نقل دریایی، تامین حمل و نقل دریایی ایمن و پاک، ارتقا بهره وری نیروی کار، سرمایه و انرژی، مسئولیت پذیری اجتماعی و افزایش اعتماد مردم از اهداف و راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در بخش حمل و نقل دریایی کشور در برنامه ششم توسعه است.

رضوانی با اعلام اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد ۱۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال و میزان سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در سال ۹۶، یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است، از انعقاد قرارداد جهت احداث مخازن روغن خوراکی، انبار خدمات ایمنی دریایی و تولید کابینت، مبلمان اداری و تختخواب در آینده نزدیک خبر داد.

وی، واگذاری زون گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق اکران عمومی، ایجاد پایانه ریلی غلات، ایجاد تجهیزات مکمل رو رو ریلی جهت کالاهای صادراتی و کارخانه تولید اتانول سوختی و خوراک دام از ذرت و گندم را از طرح های در دست اجرا و مذاکره منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نام برد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.