پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهيابي دو برادر چهاردانگه اي به تيم ملي گراپلينگ كشور+فيلم

در اولين دوره مسابقات كشوري گراپلينگ قهرماني كشور دو برادر چهاردانگه اي حضور داشتند كه خوشبختانه توانستند علاوه بر ايستادن بر روي سكوي قهرماني به تيم ملي گراپلينگ كشور هم راه پيدا كنند.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، اولين دوره مسابقات كشوري گراپلينگ قهرماني كشور بزرگداشت پهلوان عباس زندي در روز 28 شهريور 1393 در تهران برگزار شد.

 

اين مسابقات كه براي اولين بار برگزار مي شد، (در دو سیستم gi & No gi) با دعوت از  ورزشکاران حرفه ای کشور در رشته های کشتی – جودو – جوجیتسوی برزیلی و سایر ورزشکاران رشته های رزمی کشور ، در حضور ناظر فدراسیون ورزشهای رزمی و تعدادي از مسئولین و پیشکسوتان ورزشی کشور در سالن مجموعه حیدر نیا تهران برگزار گردید.

 

در این مسابقات تنها دو استان تهران و مازندران به صورت تیمی شرکت کردند. در مجموع حدود 80 وزرشکار در 16 وزن از استانهای و شهر های مختلف کشور همچون: سیستان و بلوچستان ، کرمانشاه ، فارس ، مشهد ، چالوس ، البرز ، تبریز و … به صورت انفرادی در دو استایل gi و NO gi با هم رقابت پرداختند.

 

grappling

 

در اين دوره از مسابقات دو برادر چهاردانگه اي هم حضور داشتند كه خوشبختانه توانستند علاوه بر ايستادن بر روي سكوي قهرماني به تيم ملي گراپلينگ كشور هم راه پيدا كنند.

 

آقايان رضا و احمد اسدي ازني دو برادر و اهل روستاي ازني از توابع دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه هستند.

 

در اين مسابقات آقاي رضا اسدي ازني در وزن 62 كيلوگرم در استايل No Gi بزرگسالان شركت كرده و در پايان با شكست دادن حريفان علي رغم شايستگي با شكست در مقابل علي فتحي بر سكوي دوم در اين وزن قرار گرفت و همچنين به تيم ملي گراپلينگ كشور راه يافت.

 

همچنين آقاي احمد اسدي ازني در وزن 62 كيلوگرم استايل No Gi در رده ي جوانان اين مسابقات توانست با كسب مدال برنز بر سكوي سوم قهرماني قرار گرفته و به تيم ملي گراپلينگ كشور راه يابد.

 

grappling-3

 

گراپلینگ ورزشی است رزمی ولی کاملا بی خطر و بسیار زیبا که ترکیبی از کشتی و جودو می باشد با زیبایی خاص خود که به تازه گی تحت پوشش فدراسیون جهانی کشتی در آمده است و دران هر گونه ضربه زدن و آسیب رساندن به حریف خطا محسوب شده و ممکن است به باخت حریف منجر شود.

سبک ( گراپلینگ ) هنر رزمی مبارزه ای می باشد که فلسفه به وجود آمدن آن مانند تمامی هنرهای رزمی دنیا، فراگیری قابلیت ها و فنون رزمی برای آمادگی دفاع از خود، خانواده و جامعه می باشد و از منظر فنی همانگونه كه پیداست این روش مبارزه، تاکید بر ادامه مبارزه در خاک ( پس از زمین زدن حریف یا زمین خوردن) تا کنترل و تسلیم کردن حریف دارد. از آنجا که انجام حرکات دفاعي در حالت خوابيده و به روي زمين نيروي بيشتري را مي طلبد، انجام فنون مبارزه رزم گراپلینگ اين مزيت را ایجاد میکند که شخص مي تواند حريفان قدرتمندتر و سنگين وزنتر را به راحتي با شکست بدرقه کند. در این سیستم مبارزان معمولاً از نيرو و قدرت حريفان خود عليه خودشان استفاده ميکنند. کليد اين موفقيت، توازن و تعادلي است که اين مبارزان از آن بهره مند هستند.

 

در ادامه مي توانيد گزارشي كه شبكه ي جهاني پرس تي وي ( press tv ) از اولين دوره ي مسابقات گراپلينگ قهرماني كشور تهيه كرده است را مشاهده كرده و همچنين در جريان چگونگي اين ورزش جديد قرار بگيريد.

 

 

پايگاه خبري چهاردانگه ساري اين موفقيت را به اين دو برادر برومند چهاردانگه اي و به خانواده ي محترمشان تبريك گفته و برايشان در تيم ملي و به طور كلي در اين ورزش آرزوي موفقيت و كاميابي دارد.

پايگاه خبري چهاردانگه ساري از تاخير در اطلاع رساني اين خبر عذخواهي مي كند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.