پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رانش زمین در بستر رودخانه روستای پاسند/ مسؤولان پای کار بیایند+ عکس و فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در سال‌های اخیر همواره شاهد وقوع جریان سیل در نقاط مختلف استان مازندران بودیم، که البته خرابی‌هایی را هم در بر داشت.

در هفته جاری هم شاهد وقوع سیل غیرمنتظره در برخی روستاهای استان بودیم، گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که وقوع سیل روستای پاسند از بخش مرکزی بهشهر طی دو روز اخیر موجب شد، تا باری دیگر رانش زمین در این منطقه خودنمایی کند.

حجم بالای آب درون رودخانه در حدی است بود که ضربه محکمی به دیواره رودخانه وارد کرده و بعد با تغییر مسیر موجب رانش زمین خواهد شد، خوشبختانه با کاهش بارندگی حجم آب کمتر شد و این جریان شدت پیدا نکرد.

نکته مهم اینکه؛ در این روستا برخی منازل در حاشیه بستر این رودخانه و پشت دیوار حایل قرار دارند، که تعدد سیلاب‌ها در طی سال‌های اخیر موجب کم شدن فاصله بین رودخانه و خانه ها شد، از آنجایی که حجم خرابی سیل بعدی مشخص نیست و اگر زیاد باشد این منازل را که حدود ۴۰ درصد از منازل روستای پاسند را تشکیل می‌دهند تخریب خواهد کرد!!!

گفتنی است؛ در مواقع بروز سیل برخی از روستاییان از کنار پنجره از سیلاب عکس و فیلم می‌گیرند چه بسا که این آخرین سلفی یا فیلمبرداری‌شان باشد!! یک زمین خالی کنار رودخانه وجود دارد که اگر آب درونش نفوذ کند به علت شیب زمین همه جا را آب خواهد برد.

در کلیپ زیر مسیر سیلاب کاملا مشخص است، اگر مسؤولان همچون فرماندار و بخشدار وارد نشوند و فکری به حال این دیوار نکنند، باید شاهد اتفاقات خطرناکی در این منطقه باشیم!

به گزارش فارس, این مطالب پیرو گزارش‌های مردمی جمع آوری شده است که نگران خرابی پس از وقوع سیلاب‌های بعدی هستند، درخواست‌شان از مسؤولان بازدید از بستر این رودخانه در روستای پاسند از توابع شهرستان بهشهر است، تا در اسرع وقت اقدامات کارشناسی برای جلوگیری از تخریب منازل در اثر سیل صورت گیرد.

 /۸۶۰۴۸/ج/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.