پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر رو به کاهش است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مریم فلاحی امروز در جلسه بررسی پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر در بابلسر اظهار داشت: ماهیان خاویاری یکی از با ارزش ترین منابع غذایی و اقتصادی دریای خزر هستند که متاسفانه در سال‌های اخیر منابع و ذخایر آن کاهش یافته است.

وی افزود: شیلات برای حفظ و احیای این گونه ارزشمند آبزیان، علاوه بر پشتیبانی و حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در اراضی ساحلی و آبهای داخلی، موضوع ترویج پرورش ماهی خاویاری در قفس‌های دریایی را پیگیری می‌کند.

فلاحی گفت: شیلات دو برنامه کوتاه و دراز مدت دارد و در برنامه کوتاه مدت هدف شیلات ای انست که با توجه به آمادگی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در استان‌های شمالی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداقل یک یا دو قفس ماهی خاویاری با ظرفیت‌های تعریف شده در دریا استقرار یابد.

وی، استراتژی دراز مدت شیلات را تامین بچه ماهی برای تعداد بیشتری از قفس‌ها در سال‌های آینده برشمرد و افزود: هدف این نشست، این است که بررسی کند شیلات در تامین بچه ماهی خاویاری و نهاده‌های مورد نیاز(مثلا غذا) سرمایه‌گذاران طرح را چگونه و تا چه اندازه می‌تواند یاری کند.

ولی اله محمدزاده، مدیرکل شیلات مازندران، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را رویکرد جدیدی برشمرد و با اشاره به اینکه دو پروژه پرورش ماهی خاویاری در آبهای داخلی و اراضی ساحلی و قفس‌های دریایی دو پروژه مهم اقتصاد مقاومتی شیلات استان است.

وی افزود: تنوع گونه ای در طرح پرورش ماهی در قفس هدف ما بوده و در تلاش هستیم تا علاوه بر پرورش ماهی آزاد و قزل آلا در قفس‌های دریایی با کمک مسئولان شیلاتی بتوانیم طرح پرورش ماهی خاویاری در قفس در دریا را در سطح استان توسعه دهیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.