پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دهکده های موقوفه کشاورزی در کشور راه اندازی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده ظهر شنبه در همایش بزرگ وقف احسان ماندگار در قائمشهر در این مراسم، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه دو وظیفه مهم حفظ اصل موقوفه و اجرای امینانه موقوفات را به عهده دارد.

وی در خصوص موقوفات کشور گفت یکهزار مرکز درمانی موقوفه و ۱۲ هزار مدرسه وقفی و ۲۰۰ هزار موقوفه موارد متفرقه در کشور وجود دارد و همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه مستأجر داریم.

باقرزاده از راه‌اندازی دهکده‌های کشاورزی خبر داد و افزود: در حال راه اندازی این دهکده‌های کشاورزی هستیم و همچنین در بحث علم و فناوری دانش‌های بروز و انرژی خورشیدی، اوقاف اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

مازندران در بحث موقوفات رتبه سوم کشور را داراست

حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در این همایش با بیان اینکه این استان بیشترین امامزاده و رقبات کشور را دارد، گفت: با توجه به اینکه اکثر موقوفات مقید به زمان و مکان هستند در امر موقوفات سومین استان کشور هستیم.

وی درخصوص اقدامات اجرایی اداره اوقاف استان مازندران عنوان کرد: پس از شروع ویروس کرونا در کنار مردم بودیم و بیش از ۹۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان توزیع شد و همچنین در موج اول شروع بیماری کرونا در ۱۲ امامزاده بیش از ۸ هزار ماسک تولید و توزیع شد و ۷ دستگاه تنفس برای بیمارستان‌ها خریداری شد.

حیدری بهترین ترویج فرهنگ وقف را اجرای امینانه آن دانست و خاطرنشان کرد: اداره اوقاف مازندران در امر آزادی زندانیان هم اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

مدیرکل اداره اوقاف و خیریه استان مازندران با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۶ وقف جدید داشتیم، تصریح کرد: امسال یکی از واقفین ۷۰ میلیارد تومان اهدا کرد و یک واقف هم در شهرستان نور ۴ واحد مجتمع بزرگ را به امر وقت اختصاص داد و یک یتیم خانه هم احداث کرد.

حیدری افزود: همچنین واقفی دیگر ۲۳ میلیارد تومان موقوفه را برای کسانی که به حرم امام رضا مشرف می‌شوند و یا مشکل مالی دارند و خانواده‌های بد سرپرست اهدا کرد.

کد خبر 5055371
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.