پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دنیای غرب به‌دنبال انحراف افکار عمومی ایران است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، یعقوب توکلی عصر امروز در همایش رسانه و بازخوانی تاریخ حماسه مردم آمل به مناسبت چهل و یکمین سالگرد این حماسه اسلامی، اظهار کرد: ما در جهان امروز گفتار معضل ترکیبی از دانسته و نادانسته، فهم و غیرفهم، حقیقت و مجاز و دروغ و راست هستیم.

وی افزود: البته این مسئله امروز بشریت نیست هرچند در حال گسترش است ولی به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد.

نویسنده و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات تصریح کرد: دنیای غرب از گذشته با ایجاد تفکر و ذهن سفسطه به دنبال انحراف افکار بود.

توکلی ادامه داد: آن زمان در دنیای سیاست جا افتاد که می‌توان راست و دروغ را جابجا کرده و با این روند مردم را قانع کرد هرچند در این بین انسانی ایجاد می‌شود که ذهنش ترکیب راست و دروغ است که آن انسان دچار فکر غلط شده و هویت خود را از دست می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز در مقابل به دنبال سازمان ذهنی و عدم آشفتگی ذهن بودند تا به علم منطق رسیدند، یادآور شد: ما منطق می‌خوانیم تا یاد بگیریم کدام اشکال از افکار درست و کدامیک غلط است و به آسانی ذهن ما دچار آشفتگی نشود.

نویسنده و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات با اعلام اینکه در زمان پیامبر هم دشمنان وقتی مقابل حق نتوانستند ایستادگی کنند دست به تخریب زدند، متذکر شد: در آن زمان دشمنان قدرت ابطال سخنان مستند و ارزشمند پیامبر را نداشتند پس دست به دروغگویی به شیوه‌ها و بیانیه‌های مختلف زدند که مستندات زیادی از آن در قرآن موجود است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه جنگ ترکیبی رویکرد جدید نیست بلکه سران قریش هم دست به آن زدند و در جنگ احد نیز جنگ شکست خورده را زنان پیش بردند، بیان کرد: امروزه بیشتر از گذشته مرزها دریده شده و شرم و حیا کمرنگ شد.

توکلی با اعلام اینکه امروز شاهد هستیم عنصر دریدگی در رسانه و سیاست گسترش پیدا کرده و به عنوان راوی ذهن جامعه اصحاب رسانه وظیفه خطیری دارند، یادآور شد: باید ما کمک کنیم تا جامعه بیش از این دچار گرفتاری نشود.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای بیان حقیقت و اصرار برای بیان آن در مطالب‌مان محقق شود، ادامه داد: حماسه فراوان در طول تاریخ انقلاب اسلامی داریم که حماسه اسلامی ششم بهمن برگ زرین و ارزشمندی را رقم زد.

توکلی با بیان اینکه باید برای نسل آینده ابعاد مختلف و ژرف رویداد ششم بهمن بیان شود، افزود: کمونیست‎ها در ایران اقدامات مختلف داشتند و در منطقه ترکمن صحرا در سال ۱۳۲۴ نخستین گام خود را برداشتند ولی حماسه ششم بهمن پایان کار آنها بود.

وی افزود: در گام‌های دیگر کمونیست‌ها به آذربایجان و کردستان رفتند و در سال ۱۳۵۸ دوباره ماجرا در کردستان شروع شد همچنین کمونیست‌ها در شهرهای مختلف لانه کرده و توانستند برای مدتی بمانند ولی در آمل مردم ایستادگی بی‌مثال مقابل آنها داشتند و باعث شکست عملیات و عدم الحاق مردم به جمع‌شان شدند.

توکلی با اشاره به اینکه مردم آمل برای دفاع از دین اسلام و حکومت اسلامی تمام قد ایستادند و بیش از نیروهای نظامی وارد میدان شدند، یادآور شد: رهبران که در کشورمان انقلاب کردند به فکر مواجه و جنگ نبودند بلکه در راستای دفاع برآمدند البته ما در دنیا با هیچ دولتی دشمنی نکردیم و مقابل بزرگترین و حادترین دشمن خود یعنی اسرائیل نیز حرکتی نداشتیم.

توکلی با اشاره به اینکه ایران اسلامی زیر سلطه نمی‌رود و همیشه خواستیم خودمان باشیم که این مهم باعث شد تا فشارهای فراوان بر ما روا داشته شود، گفت: امروزه نسل مسؤولان تغییر کرده است هرچند ناسازگاری مسؤولان با سیاست‌ دولت‎ها در طول تاریخ ادامه داشته و بخشی از تغییر در رفتار مسؤولان گاهی طبیعی است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.