پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دفاع مقدس ما امروز به فرهنگ تبدیل شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدباقر قزلباش، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس ما به فرهنگ تبدیل شده است،اظهار کرد: نصرت‌الهی، نخستین خصوصیت دفاع مقدس است، چرا که در آن زمان قدرت جنگی و توان امنیتی ایران با دشمن برابر نبود ولی با این شرایط باز هم دشمن به اهدافش نرسید و رزمندگان با ایمان به خدا پیروز شدند.

وی ادامه داد:  در سال ۱۹۸۰ و آغاز جنگ تحمیلی نیروهای بعثی ۴۴۳هزار نفر و تعداد رزمندگان ما ۳۹۰هزار نفر، تعداد تانک‌های عراقی، ۲ هزار و ۷۵۰ بود و ایران  هزار و ۷۳۵ داشت و در همین دو مورد می توان برتری دشمن در بحث نیرو و ابزارهای جنگی مشاهده کرد.

فرمانده بسیج ناحیه شهرستان قائمشهر تصریح کرد: درسی که ما امروز از زمان جنگ می‌گیریم این است که از نداشتن و کمبود امکانات و نیرو، سرخورده نباشیم چرا که از فضای جنگ سخت به فضای جنگ ترکیبی وارد شدیم.

قزلباش مروت و جوانمردی را یکی دیگر از دلایل ماندگار شدن دفاع مقدس برشمرد و گفت:  رفتار رزمندگان ما با اسرای عراقی از نمونه جوانمردی‌ها است و امروز که قدرت در دست رؤسای دستگاه‌های اجرایی است باید مروت و جوانمردی را در برخورد با ارباب رجوع،  پیشه کنند.

وی افزود: بی‌اعتنایی به دنیا و پشت پا زدن به خانواده و گذشتن از آنها،  به مصداق کار امام حسین(ع)  و با هدف حفاظت از دین و خاک رزمندگان و شهدای ما بود و در واقع شهدا،  مهاجر و مجاهد بودند و هجرت کردند و ما هم باید جهادی کار کنیم و به میدان برویم.

فرمانده بسیج ناحیه شهرستان قائمشهر در پایان با بیان اینکه نقش فرماندهان دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد که باید همیشه در صحنه باشیم، گفت:  آگاهی‌بخشی به نسل‌های امروز و آینده نیاز به کار دارد چرا که جنگ امروز ترکیبی است و دشمن بیکار ننشسته است و جهاد تبیین وظیفه‌ای است که بر دوش ما است و دستور مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.