پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در اسلام ترفیع درجه به دو چیز است: «داشتن علم و ایمان»

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در این جلسه گفت: در اسلام ترفیع درجه به دو چیز است: «داشتن علم و ایمان» که اگر علم با ایمان نباشد و بالعکس ما در گمراهی خواهیم بود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، در آستانه بازگشایی مدارس، مسئولین آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان منطقه، در تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۴ با حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه چهاردانگه دیدار کردند. در این دیدار ابتدا مسعودیان زاده، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، ضمن تشکر از عنایات امام جمعه محترم چهاردانگه به آموزش و پرورش به بیان گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های فرهنگیان منطقه پرداخت و به سیاست های آموزش و پرورش در سال آتی اشاره نمود.

 IMG_8315-%202

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در این جلسه گفت: در اسلام ترفیع درجه به دو چیز است: «داشتن علم و ایمان» که اگر علم با ایمان نباشد و بالعکس ما در گمراهی خواهیم بود. دانش راه را نشان می دهد و ایمان باعث حرکت است هرکدام بدون دیگری ناقص است؛ پس هرچه برای افزایش علم و آگاهی دانش آموزان تلاش می کنیم به همان اندازه در تقویت ایمانشان هم بکوشیم؛ که اگر اینطور باشد جامعه ای سعادتمند خواهیم داشت.

 

امام جمعه چهاردانگه، با اشاره به حدیث نبوی «کسانی که در پی دانش هستند روی بال ملائک راه می روند» معلمین را دعوت به افزایش علم و آگاهی نمود و گفت: کسی که در پی کسب دانش است از ملائک هم فراتر می رود و دانش آموزان عزیز ما هم در زمره جویندگان دانش هستند و باید آن ها راعزیز بشماریم. امام باقر(ع) می فرماید: «انَ الذی یُعَلِم علم منکم له مثلُ اجرِ الذی یتعلم و له فضل علیه»پاداش کسی که آموزش می دهد مثل کسی است آموزش می بیند ولی آموزش دهنده برتری استادی دارد پس علم را بیاموزید و ازعاملین به علم باشید و به دیگران هم بیاموزید.

 

حجت الاسلام تیموری، با اشاره به هجوم فرهنگی به کشور ما و برخی آسیب های اجتماعی مثل فضای مجازی و … گفت: حال که با عنایت خداوند بر سر سفره تعلیم و تربیت قرار گرفتیم و خوراک فکری و اندیشه ای دانش آموزان به ما سپرده شد؛ باید سعی نماییم ضمن شناخت آسیب ها با روش های خوب در صدد مقابله با آن ها برآییم و عقل و اندیشه ی دانش آموزان را به سمت تعالی و کمال رشد دهیم.

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و اهمیت آن برای نظام مقدس گفت: آرمان های شهدا و امام شهدا را از یاد نبریم و با روش و منش خود راهشان را ادامه دهیم. این دیدار با شرکت فرهنگیان در نماز جماعت به امامت امام جمعه شهر کیاسر به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.