پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دریاچه الندان(پِله) از ظرفیت های مهم گردشگری مازندران است

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از دریاچه الندان به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری و طبیعی استان یاد کرد.

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله فرزانه پیش ازظهر سه شنبه در جلسه بررسی مسائل گردشگری استان اظهار داشت: دریاچه الندان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری و طبیعی در استان است که در سال ۹۴ در فهرست آثار میراث طبیعی ایران به ثبت رسید و هرگونه اقدام در این اثر ارزشمند، باید بر اساس ضوابط و قوانین صورت پذیرد.

وی با اشاره به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در استان، افزود: جوامع محلی نقش مهمی در تحقق این موضوع خواهند داشت و قطعاً نفع اصلی این موضوع برای آن منطقه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در میراث طبیعی چشمه سورت، به‌زودی نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت و قطعاً انتخاب دقیق سرمایه‌گذار و شرح خدمات متناسب با ظرفیت‌های گردشگری، نوید خوبی برای توسعه در این بخش خواهد بود.

فرزانه همچنین ضمن قدردانی از پیگیری‌های نماینده شهرستان در موضوعات مختلف گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، مطالبه اصلی مرکز استان در خصوص تأسیس موزه‌ها با همکاری شهرداری ساری را یادآور شد و گفت: این اداره کل خواستار پیگیری بیشتر تمام مسئولان به‌خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای تغییر وضعیت تنها موزه شهر ساری آن‌هم با توجه به بنای در معرض خطر و آسیب آن است.

کد خبر 5013051
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.