پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دختری که پدر قطع نخاعی‌اش را تنها نگذاشت + فیلم

مهدی زمان پور کیاسری با بیان اینکه «پاپلی» درباره دختری است که بخاطر پدرش خواستگارهایش را رد می کند، از جزییات این مستند گفت.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان عرصه مستند درباره فیلم «پاپِلی» گفت: پاپِلی به زبان مازندرانی به معنای پروانه و این فیلم برشی از زندگی خانواده ای در شمال کشور است که پدر این خانواده ۲۵ سال پیش بر اثر حادثه ای از درخت سقوط می کند و قطع نخاع می شود. او برای چیدن شاخ و برگ برای احشام خود از درخت بالا رفته بود اما این اتفاق برای او افتاد اما ما در طول فیلم می بینیم که خانواده این شخص در طول این سال ها از او نگهداری می کنند.

 

 

 وی افزود: این شخص ۱۱ بچه دارد اما فرزندان او یکی پس از دیگری ازدواج می کنند و تنها دختر و همسرش از او نگهداری می کنند. البته دختر او به دلیل وابستگی که به خانواده اش دارد، خواستگارهایش را رد می کند زیرا فکر می کند اگر ازدواج کند خانواده او از هم می پاشد.

 

زمانپور کیاسری عنوان کرد: ما در طول مستند می بینیم که این خانواده با وجود داشتن مشکلات بسیار زیاد، خوب و خوش با هم زندگی می کنند. در واقع ما با ساخت این مستند، خواستیم نشان بدهیم که هر کسی در طول زندگی اش مشکلاتی دارد اما برخی با وجود اینکه مشکل خاصی ندارند و سالم و سلامت هستند، قدر سلامتی خود را نمی دانند و همواره ناشکر و معترض به خداوند هستند.

 

این کارگردان ادامه داد: در طول «پاپِلی» می بینیم که پدر این خانواده به دلیل وزن زیاد حتی نمی تواند سوار ویلچر شود و نیاز به پرستاری دارد اما خانواده اش بدون هیچ گله ای از او نگهداری می کنند و زندگی خوبی در طول فیلم دارند. در واقع می خواهیم بگوییم که باید از چنین زندگی هایی درس گرفت و باید بیاموزیم که نگذاریم مشکلات زندگی شانه های ما را خم کند زیرا ما می توانیم با وجود همه مشکلات بهتر زندگی کنیم.

 

وی بیان کرد: من اساسا در ساخت آثارم به دنبال سوژه های خاص هستم اما پدرم این سوژه را به من معرفی کرد، بنابراین وقتی با  آن مواجه شدم فکر کردم که ساخت آن کار سختی است چون سوژه خاصی نبود اما با این وجود به حرف پدرم اعتماد کردم و در حال حاضر از ساخت این مستند خوشحال هستم.

 

زمانپور کیاسری عنوان کرد: ساخت این مستند یک سال و نیم به طول انجامید زیرا خانه من در تهران است، به همین دلیل همواره بین شمال و تهران در تردد بودم.

 

وی در پایان یادآور شد: نمایش اول این مستند در جشنواره «سینماحقیقت» با استقبال رو به رو شده بود و روز شنبه بیستم آذر ماه ساعت ۲۰.۳۰ در سالن ۵ پردیس سینمایی چارسو یک نمایش دیگر دارد.

 

مستند سینمایی «پاپلی» روایت زندگی خانواده ای در دل جنگل‌های مازندران است که مستقل و بدون کمک دولت با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم کرده و زندگی می‌گذرانند.

 

پدر خانواده ۲۵ سال پیش از بالای درخت افتاده و قطع نخاع شده و همسر و دخترش از او نگهداری می‌کنند. آنها با توجه به قطع نخاع بودن پدر خانواده برای امرار معاش در مزرعه برنج و پرورش گاو امورات می گذرانند.

 

این مستند روایتی است از امید بالای خانواده و معرفت، مهربانی، احترام و تلاش برای زندگی بهتر در شرایط سخت زندگی در خانواده.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.