پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دامداران بدون رعایت اصول بهداشتی مجوز نمی‌گیرند

0

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: دریافت مجوز برای دامداران و مرغداران این استان بدون رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه غیرممکن است.

حسین رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان با برخی بیماری‌های رایج مربوط به دام و طیور مواجه هستیم که معمولا آن‌ها را درگیر  نیوکاسل، برونشیت و آنفولانزا می‌کند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های قبلی، برگزاری کلاس‌ها و هشدارهای پی‌ در پی به بهره‌برداران و مردم مشکل خاصی تاکنون نداشته‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم در زمستان جاری با اطلاع رسانی‌های به موقع شاهد خسارت به بهره‌برداران و مردم نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون‌های به موقع و متناوب در ۶ ماه نخست سال شاهد بیماری خاصی در مازندران نبودیم.

رضوانی گفت: مرغداران و دامداران در هوای سرد برای تامین سوخت لازم و نهاده‌های کافی اقدام کنند تا هنگام قطع شدن برق و گاز دچار مشکل نشوند. 

وی یادآور شد: به مرغداران پیشنهاد می‌کنیم که در فصل سرما تعداد جوجه کمتری بیاورند و زودتر سالن را تخلیه کنند تا تمام گله درگیر بیماری نشود و نیز جایگاه دام‌ها و انتقال‌شان به صورت بهداشتی و با مجوز صورت گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.