پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

داستان لیست 55 نفره تیم ملی برای جام جهانی/ احتمال حضور پرتعداد مازندرانی‌ها

0

به گزارش فارس از ساری، فیفا دستورالعمل نهایی برای اعلام لیست تیمهای حاضر در جام جهانی را در خروجی وبسایت خود قرار داد که بر این اساس شانس مازندرانی‌های پرتعداد لیگ برتر در تیم ملی بیش از پیش شد.

کمتر از دو ماه تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده و تیم ملی ایران نیز همچون سایر تیمهای حاضر در این رقابتها، آخرین فیفادی خود پیش از اردوی نهایی جام جهانی را پشت سر میگذارد و حالا فیفا در دستورالعملی سه صفحهای، فرآیند اعلام لیست نهایی برای حضور در جام جهانی را به فدراسیونهای عضو ابلاغ کرده است.

بر اساس این لیست دو مرحله برای اعلام اسامی نهایی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی وجود دارد. ابتدا روز ۲۹ مهر ماه هر تیم باید لیست اولیه خود متشکل از ۳۵ تا ۵۵ بازیکن را اعلام کند و این لیستی است که در نهایت فهرست نهایی از آن گلچین خواهد شد و هیچ فردی خارج از این لیست نمیتواند در جام جهانی حاضر شود.

به عبارتی از لیست ۵۵ نفره اولیه، حداقل ۲۹ بازیکن خط خواهند خورد تا لیست نهایی در اختیار فیفا قرار بگیرد؛ البته استفاده از سه سهمیه اضافه، اختیاری است و تیمها میتوانند ۲۳ بازیکن را در لیست نهایی قرار بدهند.

فهرست نهایی ۲۷ نفر از مقامات (که یکی از آنها باید پزشک باشد) نیز باید ارائه شود. فیفا تاکید کرده: «لطفا توجه داشته باشید که فقط این مسئولان تیم می‌توانند روی نیمکت بنشینند.»

به این ترتیب دو تاریخ سرنوشت‌ساز برای لیست تیم ملی ۲۹ مهر و ۲۴ آبان خواهد بود که در اولی لیست مقدماتی اعلام خواهد شد و در دومی، فهرست نهایی گلچین شده از لیست اولیه، به صورت علنی در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، اکنون تیم ملی ۵ بازیکن مازندرانی دارد و در صورت برطرف شدن مصدومیت الله‌یار صیادمنش و اضافه شدم دیگر بازیکنان مازندران مثل علی علیپور لژیونر مازنی در لیگ پرتغال، تعداد مازندرانی‌های تیم ملی افزایش هم خواهد یافت.

  /۸۶۰۵۹/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.