پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اخوان صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مازندران با بیان اینکه دانشگاه مازندران با بیش از ۲۰ سال سابقه و چاپ ۱۱۰ مقاله، داشتن ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در حوزه علمی پیشگام است گفت: خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی در دانشگاه مازندران در حوزه نظام مندکردن، برنامه ریزی و ساماندهی صورت گرفته است.

وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس قبلی دانشگاه مازندران گفت: رئیس جدید دانشگاه نیز ۴۰ سابقه دانشگاهی دارد و ۳۰ سال عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده است و سوابق علمی متعددی دارد.

اخوان با تاکید بر مهارت آموزی و نقش اشتغال در افزایش ابتکار و ابداع گفت: در مقابل اشتغال، بیکاری ریشه بسیاری از پیامدها بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی ناگواری دارد و مهمترین چالش کشور در حال حاضر بیکاری است.

وی با بیان اینکه افراد دارای مهارت در کسب شغل نسبت به دیگران برتری دارند از دانشگاه علمی و کاربری به عنوان رکن مهارت آموزی و جایگزینی فرهنگ مهارت گرایی با مدرک گرایی یاد کرد و گفت: کیفی بخشی به دوره‌ها و رشته‌ها با سیاست مأموریت گرا نبودن مراکز اساس دانشگاه علمی و کاربردی است.

اخوان یادآور شد: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن به فعالیت مراکز در این راستا، کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی، تأمین محیط کارگاه از جمله سیاست‌های جدید دانشگاه علمی و کاربری است.

مشاور رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اظهار اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد رشد یابد گفت: به طور متوسط در سطح کشور ۳۸ درصد هدایت تحصیلی مربوط به شاخه کارو دانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: همچنین در آموزش عالی نیز باید شمار دانشجویان بخش مهارتی افزایش یابد و این درحالی ۳۰ درصد دانشجویان تا ۱۴۰۰ باید دانشجوی مهارتی باشد و ۷۰۰ هزار نفر از دانشجویان سهم دانشگاه علمی و کاربردی خواهد بود.

اخوان یادآور شد: در انتهای برنامه ششم توسعه دانشگاه علمی و کاربردی باید ۷۰۰ هزار دانشجو داشته باشد درحالی که امروز شمار دانشجویان ۳۵۰ هزار نفر است و برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های جعفری رئیس سابق دانشگاه جامع علمی و کاربردی، شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید معرفی و منصوب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.