پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت ۸۲ میلیارد ریالی سیل به برق مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شهابی صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۸۵ اکیپ با ۳۶۵ نیرو اظهار داشت: در سیل سیمرغ به دلیل آبگرفتگی ترانس‌ها مجبور شدیم برق را قطع کنیم.

وی افزود: همچنین در سیل سوادکوه نیز با هماهنگی صورت گرفته و برای پیشگیر یاز حوادث نسبت به قطع برق اقدام کردیم تا حادثه ناشی از برق گرفتگی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: رانش زمین، ریزش کوه و افتادن درختان به شبکه و تأسیسات برق خسارت‌هایی وارد کرده است و در روز اول سیل برق بیش از ۷۱۳ روستای استان قطع شده بود.

شهابی با بیان اینکه برق ۱۲۱ روستا در روز اول سیل همچنان قطع بود افزود: در برخی جاها به دلیل تخریب راههای دسترسی نتوانستیم روستاها را برق دار کنیم.

شهابی ادامه داد: در مجموع تا روز هفتم سیل برق همه روستاها بجز یک روستا قطع بود و در مجموع بیش از ۵۰۰ اصله تیر برق شکست و برآورد خسارت چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این بخش بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: در مجموع هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت مستقیم به تأسیسات برق وارد شده است که شامل شکستگی تیر، قطع شبکه‌ها و غیره است.

وی افزود: ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا شبکه‌های برق را به صورت پایدار درآوریم تا در حوادث کمتر دچار خسارات شویم.

شهابی با اظهار اینکه ۴۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی شبکه‌های برق پیشنهاد شده است گفت: تاکنون فقط پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه بالادستی و نیروگاه دچار مشکل نشدیم و خسارت در حوزه پست برق نیز رفع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.