پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبرهای کوتاه ورزش مازندران| از بازپس گیری مدال طلای کمیل قاسمی تا قهرمانی و صعود دختران آملی در کشور

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* شمشیربازی و دو خبر؛

– رحیمی در اردو آماده سازی تیم‌ملی / چهار مربی مازندرانی در دوره تخصصی مربیگری درجه ۲ اسلحه اپه

تیم‌ملی شمشیربازی ایران که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مصر آماده می‌کند، از محمد رحیمی ملی پوش مازندرانی نیز دعوت به عمل آورد.

محمد رحیمی به همراه هم تیمی‌هایش از ۲۴ ام تیرماه در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در مصر به مقابله با حریفان می‌پردازند.

 

همچنین؛ دوره تخصصی مربیگری درجه ۲ اسلحه اپه از یازدهم تیرماه به مدت پنج روز به میزبانی هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه در حال برگزاری است که از آقایان سید صادق عابدی، سید محمدرضا عابدی، شاهین قاسمی و خانم سیده فاطمه قریشی از مازندران در این دوره تخصصی جهت ارتقا و اخذ مدرک شرکت نموده اند.

* موفقیت ارزشمند در دوومیدانی ساری با طلای یارا

شهر پر از قدمت در دوومیدانی با پرش ۱۹۷ سانتی‌متری یارا الطافی در پیکارهای لیگ دوومیدانی جوانان کشور، دوباره ریشه‌اش را نشان داد.

در رقابت های لیگ جوانان کشور یارا الطافی افتخارآفرینی کرد و در مسابقات دوومیدانی کشور موفق به طلای پرش ارتفاع شد.

استان مازندران و مخصوصا شهر ساری، با وجود نداشتن امکانات ویژه دو و میدانی و مخصوصا با تخریب استادیوم شهید متقی ساری، همچنان از ویرانه‌ها مدال می‌سازد و افتخارآفرینی می‌کند.

* کمیل قاسمی و  یازدهمین طلایی خانه کشتی

بعد از تحویل مدال طلای کمیل قاسمی به نمایندگان ایران، فدراسیون کشتی هم تصویر او را کنار سایر قهرمانان المپیک درج کرد.

چند روز پیش کمیته بین المللی المپیک، مدال طلای کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران در المپیک لندن را، پس از نزدیک به 3 سال از زمان اعلام دوپینگ نفرات اول و دوم المپیک، به مسئولان ورزشی ایران تحویل داد.

فدراسیون کشتی نیز تصویر این قهرمان کشتی آزاد ایران که مدال‌های نقره المپیک 2016 برزیل و نقره جهانی 2014 ازبکستان را در کارنامه قهرمانی خود دارد، به‌صورت کاشی در کنار سایر مدال آوران طلای المپیک، در سالن شهید مصطفی صدرزاده نصب کرد. با کسب مدال طلای کمیل قاسمی تعداد طلایی‌های کشتی ایران در المپیک‌ها به عدد 11 رسید.

مازندران با ۷ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز، ۱۹ درصد مدال‌های ایران در المپیک را کسب کرده‌است که بیشترین سهم در میان مدال‌های ایران در المپیک است.

*جایگاه ششمی علیرضا فیروزجا مازنی در رقابت‌های کاندیدهای شطرنج

علیرضا فیروزجا بابلی که در رقابت کاندیداهای شطرنج شرکت کرده بود در دور چهاردهم و پایانی این مسابقات به مصاف فابیانو کاروآنا رفت و توانست این شطرنج باز قدرتمند آمریکایی را شکست دهد.

این پیروزی برای فیروزجا درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شده بود درحالی که حریف آمریکایی او در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۸۳ بود.

فیروزجا با این پیروزی ارزشمند توانست حدود ۵ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. این شطرنج باز با کسب شش امتیاز و عملکردی نه چندان قوی در رده ششم این رقابت‌ها ایستاد تا در اولین تجربه خود در این مسابقات ناکام باشد.

 یان نپومنیشی روس با کسب ۹.۵ امتیاز توانست قهرمان این مسابقات شود و رکورد کسب حداکثر امتیاز (۹.۵ از ۱۴) را در این مسابقات به نام خود کند.

همچنین فیروزجا با ۲ پیروزی، هشت تساوی و ۴ شکست توانست در رده ششم این رقابت‌ها جا بگیرد.

*دو مازنی در اردوی تیم پاراتیراندازی با کمان

اردوی تیم پاراتیراندازی با کمان کشورمان جهت حضور در مسابقات کشورهای اسلامی از امروز در سایت تیراندازی با کمان کشورمان آغاز شد و تا 24 تیرماه ادامه خواهد داشت.

رمضان بیابانی اهل ساری و منیره السادات حسینی قائم شهرهای دعوت شده به اردو می‌باشند،که از شانس زیادی برای کسب مدال دارا میباشند.

* تنها یک مازنی در تیم‌ملی جوانان !

پس از دو‌ مرحله استعدادیابی و کار با بازیکنان زیر بیست سال در دو‌ گروه ۳۰ نفره، نفرات منتخب تیم ملی جوانان برای اردوی پیش رو که از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ تیر برگزار می‌شود، دعوت شدند.

محمد ابراهیم نژاد از (مازندران) به عنوان تنها نماینده در تیم ملی نوجوانان حضور دارد.

لازم به ذکر است با نظر صمد مرفاوی، از میان نفراتی که به هر نحو‌ از اردوی فعلی کنار گذاشته شده‌اند، تیم ملی «ب» جوانان هم تشکیل و زمان اعلام اسامی آنان متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

*رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا بحرین و یک چهره شگفتی ساز

نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان آسیا در بحرین به 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز دست یافتند.

رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا  با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در شهر منامه بحرین در حال برگزاری به پایان رسید.

که در پایان مسابقات پنج وزن نخست آرش نگهداری در وزن 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم،  فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، مسعود کاووسی در وزن 77 کیلوگرم به مدال نقره و علی عابدی درزی در وزن 87 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

فردین هدایتی اهل آمل در دو دیدار و با نتایج 8 بر صفر و 10 بر 2 به ترتیب از سد تموربک نسیم اف از ازبکستان و پاروش از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل جون هو پارک از کره جنوبی به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. هدایتی در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر 1 تیموربک نسیم اف از ابکستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

 

*کشتی فرنگی جوانان /مازنی ها با دست پر برگشتند

تیم کشتی فرنگی جوانان در رقابت های کشتی جوانان قهرمانی آسیا با کسب ۷ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد، فردین هدایتی آملی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا وعلی عابدی درزی  بابلی در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیررضا اکبری  چمستانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

حسن حسین زاده آملی به عنوان مربی تیم ملی را همراهی کرد.

در رده بندی تیمی این مسابقات ایران با ۲۲۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قزاقستان با ۱۷۵ امتیاز و قرقیزستان با ۱۵۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

*پایان اردوی تیم‌ملی تنیس روی میز در بابل

تیرماهی پر رفت و آمد در تاریخ تنیس روی میز مازندران به ثبت رسید، از حضور دو تیم ملی در بابل که ثابت کرد، این شهر یکی از قطب‌های کشور است.

ابتدا نوجوانان پسر از ۳۱ خردادماه در بابل مستقر شدند و بعد از آن بانوان بزرگسالان تیم ملی در چهارم تیرماه به بابل آمدند.

تمامی امکانات استان برای میزبانی از این دو تیم پای کار آمد، متولیان ورزش مازندران هم به تناوب از این اردوها بازدید کردند و از نزدیک با مربیان و ورزشکاران این دو تیم گفتگو کردند.

تمرینات نوجوانان پسر در آکادمی وفایی راد و تمرینات بانوان در سالن نوشاد برگزار شد تا مازندران توانایی‌هایش را به رخ بکشد در هر دو اردو بازیکنان و مربیان مازندرانی هم در کنار بازیکنان و مربیان ملی دست به راکت شدند تا تجربه ای کسب کرده باشند.

*رقابت‌های لیگ جوانان و بزرگسالان بانوان؛ بیمه تجارت نو کاپ نایب قهرمانی را بالای سر برد

در این هفته از رقابت‌ها، تیم های پایگاه سلامتی رها، هیأت تکواندو دورود، شرکت رهنما تجارت آرازامین، باشگاه فتح صدر البرز (رتاآ)، آینده سازان لوازم خانگی کن، لوازم خانگی کن، لوکس شمشیری یاس و بیمه تجارت نو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم بیمه تجارت نو در هفته ششم در مصاف با لوازم خانگی کن بازی را واگذار کرد و در هفته هفتم در برابر لوکس شمشیری یاس با تساوی مبارزات خود را به پایان رساند و بعد از تیم کن (21 امتیاز) به عنوان قهرمان لیگ، با کسب 14 امتیاز با شایستگی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم فتح صدر با کسب 13 امتیاز سوم و لوکس شمشیری با تفاضل کمتر چهارم شد.

 

همینطور فرشته ظهیری سرپرست باسابقه استان عنوان بهترین سرپرست را برای چندمین بار در رزومه ورزشی خود ثبت کرد.

فاطمه فردی هدایت تیم بیمه تجارت نو را به عهده دارد، نسرین ساعدی به عنوان مدیرفنی، فرنوش سرور پزشکیار و فرشته ظهیری به عنوان سرپرست در کنار تیم مازندران حضور دارند.

* سانحه رانندگی در جاده شمال برای مدیرکل ورزش و جوانان !

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران که این روزها علاوه بر فعالیت‌های خود پیگیر تکمیل پروژه استادیوم شهید وطنی قائمشهر است، روز گذشته برای پیگیری کسری اعتبار این استادیوم از ساری به تهران آمد و پس از مراجعه به سازمان برنامه و بودجه، در حال برگشت به ساری و در جاده شمال، دچار سانحه رانندگی شد.

 

 خوشبختانه قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان از این سانحه رانندگی جان سالم به در برد اما اتومبیل او خسارت سنگینی دید.

وضعیت عمومی حسن رنگرز خوب است و او در این سانحه رانندگی آسیب جدی ندید.

*ملی پوشان تکواندو مازندران برای حضور در اردو مشترک راهی روسیه شدند

 

 تیم ملی تکواندو کشورمان با دعوت رسمی فدراسیون تکواندو کشور روسیه، جهت برپایی اردوی مشترک بامداد پنجشنبه – 16 تیر ماه راهی این کشور شد.
این اردو به مدت 10 روز و در شهر «سوچی» برگزار خواهد شد.

*حضور دو ورزشکار مازندرانی در اردوی تیم ملی جودو

از سوی کادرفنی تیم‌ملی جودو، آقایان شایان صالحی و ماهان گل عموزاده جهت شرکت در اردوی تیم‌ملی نوجوانان دعوت شدند.

 این اردو قرار است از تاریخ بیست و دوم تیرماه لغایت بیست و نهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه برگزار گردد.

*قهرمانی بابل در لیگ برتر تنیس روی میز مازندران

 هیأت بابل قهرمان لیگ برتر بزرگسالان استان جام شهدای مدافع حرم در ساری شد.

در پایان رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز بزرگسالان مردان استان جام شهدای مدافع حرم که در ساری و با حضور ۴ تیم برگزار شد، تیم هیات بابل قهرمان شد و تیم هیات ساری بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد

در مراسم پایانی کیا ابراهیم‌پور رئیس هیات تنیس روی میز شهرستان ساری و سیدمجتبی موسوی مسئول کمیته مسابقات استان نیز حضور داشتند.

* آغاز تمرینات تیم ملی بسکتبال با دو مازنی

تیم‌ملی بسکتبال که پس از اتمام دیدارهای خود در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ (آلماتی و حلب) شامگاه چهارشنبه به کشور بازگشت از روز جمعه دور جدید تمریناتش را برای حضور در کاپ آسیا آغاز کرد.

۱۳ بازیکنی که ترکیب تیم‌ملی بسکتبال را در سفر به اردوی آماده سازی در صربستان و بعد از آن حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی تشکیل دادند، ترکیب اردونشینان این تیم را در دور جدید تمرینات را تشکیل می دهند.

نوید رضایی‌فر و متین آقاجانپور مازنی‌ها دعوت شده به اردوی تیم‌ملی می‌باشند.

سی‌امین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا طی روزهای ۲۱ تیرماه تا ۲ مردادماه (۱۲ تا ۲۴ جولای) در اندونزی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها پیش از این با عنوان مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می شد.

*ملی‌پوشان والیبال نشسته کشورمان در جمع برترین‌ها

 پایان تورنمنت، سه ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در جمع برترین های این مسابقات قرار گرفتند.

تورنمنت چهارجانبه ترکیه  شانزدهم تیرماه به پایان رسید و میثم علیپور به عنوان بهترین سرویس‌زن، مجید لشکری مازندرانی و اهل قائم شهر به عنوان بهترین پاسور و مهدی بابادی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن و بهترین اسپوکر از تیم‌ملی عراق، بهترین دفاع و جوان ترین بازیکن از تیم کشور ترکیه انتخاب شدند.

گفتنی است جوایز بازیکنان برتر توسط فرمانده ارتش شهر تونجلی کشور ترکیه اهدا شد.

*بوکسورهای جوان صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی کشور مشخص شدند

سی و یکمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان با حضور 201 نفر به مناسبت دهه امامت و ولایت، از روز سه‌شنبه – 14 تیرماه در سالن “شهید بهشتی” مشهد آغاز و تا روز شنبه – 18 تیرماه ادامه دارد.

 

علی پوشنه در ۴۸ کیلوگرم،محمدجواد عزیزنژاد در۵۷ کیلوگرم،امیرحسین پیشرو ۶۰کیلوگرم ،پارسا خاسکی ۷۱ کیلوگرم مازنی ها بودند که به مرحله بعد صعود کردند.

*دختران مازندران فاتح مسابقات اسکیت آلپاین

 در پایان مسابقات اسکیت آلپاین کشوری و انتخابی تیم‌ملی ، مازندران با کسب ۴ مدال طلا ، یک نقره و دو برنز مجموعا ۷ مدال با اقتدار بالاتر از همه‌ی استان‌های کشور ایستاد.

 
 آسنات جعفری، آرینا پژومان ، مائده حیدری و آیدا عشق دوست طلایی‌های تیم مازندران بودند و فرانه گلیجانی به مدال نقره رضایت داد و مهرسا طالشی و فائزه عبدالرحیمی به مدال برنز رسیدند.

این مسابقات به میزبانی هیأت اسکیت استان اصفهان برگزار شد.

*هیأت فوتبال آمل قهرمان لیگ دسته یک فوتسال بانوان ایران

تیم هیأت فوتبال آمل با پیروزی در دو بازی مرحله نهایی لیگ دسته یک فوتسال بانوان، جام قهرمانی را به خانه آورد.

تیم هیأت فوتبال آمل (دبستان دوزبانه فرزندان ایران)، در دیدار‌های مرحله نهایی این مسابقات در تهران ابتدا با نتیجه پرگل ۶ بر ۲ تیم آریا پاک البرز ۶ را شکست داد و در بازی دوم با همین نتیجه از سد تیم هیات فوتبال نظنز گذشت و جام قهرمانی فوتسال زنان ایران را بالای سر برد.

 تیم هیات فوتبال آمل پیش از این و در مرحله یک چهارم نهایی با پیروزی برابر همه حریفان با صعود به دیدار نهایی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتسال بانوان باشگاه‌های کشور، سهمیه فصل آینده مسابقات لیگ‌برتر را نیز کسب کرده بودند.

تیم هیأت فوتبال آمل (دبستان دو زبانه فرزندان ایران) با مدیریت دکتر بهزاد زمانی، سرپرستی سمیه آزاد در مرحله مقدماتی بازی‌های برگشت گروه نخست درآمل میزبان تیم‌های تبریز، نفت آبادان وتهران بود.

 / ۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.