پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبرخوب| وقتی گان بیمارستانی لباس عروس می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران، فارس پلاس- زری طاهری پرکوهی| درست بعد از موج اول شیوع کرونا ویروس در استان مازندران بود که با بازگشایی مجدد تالارها، سفرهای متعدد به استان، آغاز مراسمات مختلف اعم از جشن و یا عزاداری سرو صدای قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز کرونایی بلند شد؛ این در حالی است که بارها و بارها بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید شد، ولی حضور مردم در اجتماعات به‌خصوص مراسمات موجب شد تا شاهد طیف گسترده‌ای از شیوع این ویروس منحوس در استان باشیم، در حال حاضر هم در پیک سوم شیوع کووید۱۹ قرار داریم.

خبر خوب اینکه؛ در این روزها که کرونا برای مردم کوچه و بازار عادی جلوه می‌کند، یک زوج جوان، که از قضا خانم از کادر درمان است با هدف فرهنگ‌سازی در خصوص لزوم دوری از اجتماعات برای عدم ابتلا به ویروس کرونا، تصمیم به عدم برگزاری مراسم عروسی خود گرفتند.

فاطمه کریمیان پرستار بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی شهرستان بابل، این عروس خانم که از برگزاری مراسم عروسی صرف نظر کرد، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دوران تلخ سپری شده در کنار بیماران کرونایی، می‌گوید: هرگز ورود نابهنگام و شوکه‌کننده ویروس کرونا را فراموش نخواهم کرد، به‌خصوص زمانی که با شرارت جان می‌گرفت و می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: درک خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا برایم سخت نبود چرا که در وسط میدان هستم، کمتر از دو سال است که پرستار شدم، در روزهای پایانی سال ۹۸ بخش ما “نرولوژی” به بخش کرونایی‌ها تبدیل شد و همان‌جا بود که فهمیدم این ویروس با کسی شوخی ندارد.

کریمیان یادآور می‌شود: من فرزند سوم خانواده پنج نفره هستم، برای دو برادرم پس از ازدواج به دلیل اینکه برای تحصیل در شهرمان نبودند مراسم عروسی برگزار نشد من که فرزند آخر بودم قبل از شیوع ویروس کرونا با همسرم که شغلش آزاد است ازدواج کردم و وارد دوران نامزدی شدیم.

این پرستار تصریح می‌کند: مدتی پس از شیوع کرونا، پدرم به کرونا مبتلا شد، در منزل قرنطینه شد و خودم وظیفه نگهداری را بر عهده گرفتم، در این بین استرس زیادی را تحمل کردم نگران از دست دادن پدرم بودم تا اینکه پس از گذشت مدتی به لطف خدا حال پدرم رو به بهبودی رفت.

وی در ادامه بیان می‌کند: چندی پیش که بحث عروسی مطرح شد خانواده همسرم در فکر تدارک مراسم کوچک و محدود بودند، من که دلم می‌خواست به همه بگویم حضور در اجتماعات تا چه اندازه خطرناک است و حاضر هستم بدون حتی پوشیدن لباس عروس راهی خانه بخت شوم از این فرصت استفاده کرده و موافقت خانواده‌ها را جلب کردیم.

کریمیان اضافه می‌کند: خلاصه تصمیم بر آن شد که خبری از مراسم عروسی و حتی پوشیدن لباس یا حضور در آرایشگاه نباشد،  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز شنبه دهم آبان به خانه مشترک رفته و زندگی جدید را با همسرم آغاز کنیم.

این پرستار بابلی با اشاره به سوپرایز همکارانش در بیمارستان، می‌گوید: روز پنج شنبه هشتم آبان بود که همکارانم برای من و همسرم مراسم عروسی کوچک همراه با برش کیک و زدن حلقه برگزار کردند، از این رو همسرم برای ورود به اتاق برگزاری کلاس انترنها، که خالی بود باید همرنگ ما می‌شد، گان بیمارستانی لباس دامادی شد و لباس پرستاری لباس عروسم!

وی بیان می‌کند: مراسم با حضور پزشکان پرستاران و سوپروایزرها به خوبی برگزار شد در پایان مراسم همسرم از همگی تشکر کرد و به من گفت خوشحالم که غریبانه به خانه مشترکمان نمی‌رویم، شاید این جالب‌ترین عروسی امسال باشد.

 به گزارش فارس، در حالی که روز عروسی و قرار گرفتن در لباس زیبای عروس مهم‌ترین روز در زندگی هر زنی است، ولی این پرستار نشان داد در این روزهای کرونایی مهم‌تر از روز عروسی نجات جان انسان‌ها است.

 /۸۶۰۴۸/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.