پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاوازی: عدم پذیرش افراد رانت‌خوار و متخلف در سازمان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین نشست ویدئوکنفرانسی خود با رؤسای سازمان‌ جهاد کشاورزی استان‌ها با بیان اینکه عدم جامع‌نگری به فعالیت‌های بخش کشاورزی یکی از مسایلی است که از آن رنج می‌بریم، گفت: برقراری ارتباط جهاد کشاورزی با بخش‌ خصوصی و واحدهای درون مجموعه کم است و همین امر سبب می‌شود حلقه‌های مفقوده زیادی را در کشاورزی شاهد باشیم.

کاظم خاوازی ادامه داد: به‌عنوان نمونه اگر حلقه‌های ارتباطی با یکدیگر همگرا باشند لزومی ندارد در تولید گوشت مرغ دچار مشکل شویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال این هستیم در بخش کشاورزی شاهد اتفاقات بزرگی باشیم و موانع و مشکلات در این حوزه برداشته شود باید خرد جمعی را به کار بگیریم و اتحاد سرلوحه انجام کارها قرار گیرد.

* تفکرات جدید را در کشاورزی پذیرا هستیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به تنهایی عقل کل برای حل مشکلات کشاورزی نیستیم، گفت: باید افراد و گروه‌هایی را که سالیان سال در بخش کشاورزی فعالیت داشتند و با مشکلات موجود دست و پنجه نرم کردند شناسایی کنیم تا بتوانیم به موفقیت‌های عظیم در وزارت جهاد کشاورزی دست پیدا کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از مسیر رشد اقتصادی بخش کشاورزی می گذرد، افزود: برای اینکه رشد اقتصادی قابل قبولی داشته باشیم باید از ایده‌ها و تفکرات نو و جدید در انجام کارها استفاده کنیم چراکه با تفکرات نوآورانه می‌توان گره‌های کور موجود در کشاورزی را باز کرد.

* رؤسای سازمان‌ها از کارهای بی‌ثمر جلوگیری کنند

خاوازی اضافه کرد: دریافت ایده‌های جدید را از معاونین خود در وزارت خانه و روسای سازمان ها در استان ها و نیروهای زیرمجموعه آغاز می‌کنم و بر این عقیده هستم برای اینکه به جهش تولید دست پیدا کنیم و درآمد کشاورزان را افزایش دهیم باید با خلاقیت‌های جدید امنیت خاطر خوبی برای مردم ایجاد کنیم.

وی خطاب به همه همکاران وزارت جهاد کشاورزی گفت: همکاران  زیرمجموعه سازمان‌ها از انجام کارهای کوچک و پیش پا افتاده اجتناب کنند و هزینه و وقت مدیران و کارشناسان آن سازمان را صرف انجام کارهایی که ثمره‌ای برای سازمان ندارد نکنند بلکه برنامه‌های بزرگ و جامع پیشنهاد دهید.

وزیر جهاد کشاورزی نگاه خود را با هدف کلان‌نگری به پروژه‌های بخش کشاورزی برای روسای سازمان‌ها تبیین کرد و گفت: به همین منظور روسای سازمان‌ها به دنبال اجرای پروژ‌ه‌ها و برنامه‌های کلان و مثمرثمر در مجموعه خود باشند و از کارهایی که فایده‌ای برای کشاورزان ندارد خودداری کنند.

* عدم پذیرش افراد رانت‌خوار و متخلف در سازمان

وی این جسارت را به روسای سازمان‌ها داد که قاطعانه از اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی که فایده ای جز تلف کردن وقت همکاران ندارد و با سیاست های کلی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید محصولات کشاورزی مغایر است جلوگیری کنند و مانع از انجام آن شوند.

خاوازی در پایان کابینه‌ای که قرار است با آن کار کند رونمایی کرد و گفت: کابینه من صرفا بر محور کار، تلاش و اخلاق‌مداری با یکدیگر و مردم شکل می گیرد چراکه بر این عقیده ام عدم احترام به یکدیگر و تخریب کارکنان سبب می‌شود از رسالتی که داریم عقب بمانیم.

این مسوول اضافه کرد: هرجا بوی فساد، رانت و تخلف در مجموعه حس کردید، بلافاصله نسبت به جایگزینی افراد متخلف اقدام کنید و ملاحظه کاری در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی از روسای سازمان‌ها خواست در هر مجموعه‌ای اگر نیرویی بود که مغایر با سیاست‌های سازمانی فعالیت کرد بدون هیچ عذر و بهانه‌ای آن را تغییر دهند.

این مسؤول با بیان اینکه روسای سازمان‌ها آهنگ تغییر مدیران را شروع کنند و محکم به ادامه فعالیت بپردازند، ادامه داد: باید از استارت‌آپ‌ها و ایده های جدید و خلاقانه در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

نتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج/م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.