پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاطرات و دست‌نوشته‌های ایثارگران مازندران تدوین می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از ایثار مازندران، هدایت مظلومی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید استان و بزرگداشت یاد امام عظیم‌الشأن، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور از خود گذشتگی و جانفشانی شهیدان گرانقدر و ایثارگران است، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس تداعی کننده رشادت‌ها، مقاومت و اوج ایستادگی ملت سرافراز ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر بوده است.

وی با اشاره به تبیین حماسه دفاع مقدس برای قشر جوان جامعه، افزود: هفته دفاع مقدس، فداکاری و رشادت جوانانی است که با تأسی از سالار شهیدان حضرت ابا‌عبد‌الله الحسین(ع)‌، مبارزه در راه حق و حقیقت را فرهنگ ارزشی ملت کرده و ایثار و از خودگذشتگی را در رگ‌های مردم ما تزریق کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول کمیته ایثارگران گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مازندران افزود: هفته دفاع مقدس حماسه‌ای ماندگار در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که در آن حماسه، فرزندان غیور این مرز و بوم با نثار جان و اهدای عضوی از بدن و مرارت‌های دوران اسارت، از میهن اسلامی مردانه دفاع کرده و برای همیشه نظام و انقلاب ما را بیمه کردند.

مظلومی گفت: هفته دفاع مقدس امسال که با ماه محرم مصادف شده، فرصتی برای تبیین حماسه حسینی، بازشناخت ظرفیت‌ها و ذخائر معنوی و فرهنگی شهدا و ایثارگران و بازگویی رشادت‌ها‌، جانفشانی و حماسه‌آفرینی دلیر مردانی است که عاشقانه دل به آرمان‌های امام عظیم‌الشأن، نظام و انقلاب دادند.  

مظلومی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان دیدار و از آنان دلجویی به‌عمل می‌آید، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و نام شهدا، مسئولان استانی و شهرستان با هماهنگی بنیاد، دیدار و تکریم از بازماندگان معزز شهدا، جانبازان و آزادگان را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت روایتگری، برگزاری مراسم صبحگاه بسیجیان، سنگربندی و آذین‌بندی ادارات، نواختن زنگ ایثار در مدارس استان، تقدیر از دانش‌آموزان فعال حوزه ایثار و شهادت، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، همایش پیاده‌روی ایثارگران، خاطره نویسی، اجرای نمایش تئأتر خیابانی با موضوع ایثار و شهادت، را از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

مسئول کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس مازندران با اشاره به عطرافشانی مزار شهدا گفت: مراسم غبارروبی، عطر افشانی و گلباران مزار شهدای مازندران عصر روز پنج شنبه پنجم مهرماه همزمان در گلزارهای شهدای استان با اجرای ویژه برنامه‌های مهمانی لاله‌ها برگزار می‌شود.

‌‌ / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.