پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حکایت این روزهای سواحل مازندران/ هیئت ها معترض شدند

0

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: نمره مدیریت سواحل در مازندران طی تعطیلات گذشته قابل قبول نیست چرا که حضور آزادانه و غیرضروری مسافران در کنار سواحل و رعایت نکردن شئون بهداشتی و مذهبی در این مناطق سبب اعتراض هیئت‌های مذهبی و عزاداران شده است.

درحالی سواحل مازندران به روی مسافران آغوش گشوده بود و پروتکل‌های بهداشتی و اولیه در این مناطق زیرپا گذاشته شد که هیئت‌های مذهبی و عزاداران در مساجد، فضاهای بازار و مصلاها خود را ملزم به رعایت آئین‌های نامه‌های صادره ستاد ملی مقابله به کرونا کرده بودند.

حجت الاسلام مرتضی پورعلی رئیس شورای گروه‌های تبلیغی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی تعطیلات گذشته به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا هیچ هیئت و دسته‌های عزاداری در شهر دیده نشد، افزود: هیئت‌های عزاداری به قانون عمل می‌کنند و خود را پایبند به آن می‌دانند.

وی از حضور بی رویه جمعیت و مسافران غیربومی طی روزهای گذشته در سواحل انتقاد کرد و گفت: طی روزهای گذشته تا دلتان بخواهد مسافر در سواحل بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشت و متولیان امر باید در این زمنیه پاسخگو باشند.

طی روزهای گذشته تا دلتان بخواهد مسافر در سواحل بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشت و متولیان امر باید در این زمنیه پاسخگو باشند

همچنین محسن محمودی رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیئتی‌ها و عزاداران در محرم امسال بیشترین توجه را به مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند، افزود: هیئت‌ها همواره در همه عرصه‌ها پیشگام هستند.

وی افزود: در روزهای اولیه شیوع کرونا، بچه‌های مذهبی و مسجدی برای تهیه ماسک، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی پیشگام شدند و در ماه محرم نیز برای رعایت بهداشت و پروتکل‌ها، بیش از دیگر قشرها پیشقدم شدند.

وی در عین حال از حضور گسترده مسافران در کنار سواحل و حاشیه راه‌ها وتفرجگاه ها بدون رعایت اصول بهداشتی و زیرپاگذاشتن موازین شرعی و اسلامی انتقاد کرد و گفت: قرار بود سواحل در محرم بسته باشد اما سهل انگاری مسئولان را در این بخش شاهد بودیم.

جمعی از بچه‌های مذهبی و هیئتی مازندران در حاشیه بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از سواحل بابلسر خواهان توجه و تحقق مطالبات مردم عزادار مازندران شدند و عنوان کردند هیئت‌های مذهبی خود را موظف و ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته و سعی کردند آئین‌های عزاداری را با حضور حداقلی در مصلاها و مساجد برگزار کنند اما در روزهای گذشته شاهد حضور بی رویه مسافران و غیربومی‌ها در سواحل هستیم.

نجات ۱۶ نفر از غرق شدن در دریای مازندران

حضور گسترده مسافران در سواحل مازندران در حالی است که فقط در روز تعطیل عاشورا ۱۶ نفر از غرق شدن در آب‌های ساحلی استان نجات یافتند و توجه به چنین آمارهایی نشان از بی توجهی مسافران به هشدارها و اخطاریه‌ها است.

در تعطیلات گذشته شمار زیادی از مسافران بدون توجه به اخطارها و هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا به مازندران سفر کردند و به گفته فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نتیجه این مسافرت‌های غیرضرور را در هفته‌های آتی خواهیم دید.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد مسافرت موج عظیمی از مسافران به شهرهای مازندران بودیم که نتیجه آن دو تا سه هفته آینده مشخص می‌شود.

وی از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه خلق موج سوم کرونا را در استان فراهم نکنند.

کد خبر 5012003
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.