پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت از تولیدکنندگان داخلی از واردات بی رویه می‌کاهد

0

عزیزالله شهیدی فر شب سه شنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه سم ، کود و نهاده های کشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان قائمشهر ، افزود: از حیث حمایتی سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین بر خود وظیفه می دانند تا از تولیدکنندگان صنعت بزرگ نهاده های کشاورزی حمایت کنند که این امر در حال انجام است .

وی با اعلام اینکه حمایت از تولیدکنندگان به خصوص داخلی سازی و تامین نهاده هایی که بتواند منشاء داخلی داشته باشد بسیار اثر گذار است ، گفت که حمایت از تولید کنندگان داخلی باعث می شود تا از میزان واردات بی رویه کاسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خوشبختانه کشاورزان در بحث نهاده ها در حال استفاده از یارانه دولتی هستند ، ادامه داد : حتی برای کشاورزان کلاس های آموزشی برگزار کرده اند و این کلاس ها در حال برگزاری است تا کشاورزان با استفاده از ترکیبات کودی بتوانند ، هزینه تولید را کاهش دهند.

شهیدی فر با اعلام اینکه نمایشگاه سم ، کود و نهاده های کشاورزی به نسبت سال گذشته تغییرات چشمگیری داشته است ، گفت که صد در صد محصولاتی که در این نمایشگاه به کار گیری شده استاندارد ، کم خطر و سازگار با محیط است .

وی با اشاره به اینکه به زودی کلاس های آموزش ترویجی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد ، افزود:بهره برداران در بخش های زراعت و باغ می توانند با استفاده از مروجین و کارشناسان بر کارکرد نهاده در بحث تولید ، آموزش های لازم را ببینند .

نمایشگاه سم ، کود و نهاده های کشاورزی در ۲ سالن و با حضور ۶۵ شرکت از ۱۲ استان در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در شهرستان قائمشهر افتتاح شد .

این نمایشگاه همه روزه تا ۲۴ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.