پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حماسه ششم بهمن سیلی سنگین آملی‌ها به گفتمان کمونیستی بود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علیجان میرشکار چهارشنبه‌شب در نشست شورای اداری استان مازندران همزمان با چهل و یکمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: حماسه ششم بهمن یک رویداد عظیم است که آملی‌ها نتوانستند از این حماسه بهره درست ببرند.

وی افزود: ششم بهمن واقعه بزرگ حرکت مردم آمل و سیلی سنگین به صورت یک گفتمان بود زیرا ۶۰ سال حکومت کمونیست در شمال کشور در آمل برچیده شد.

میرشکار تصریح کرد: آمل دیار هزار سنگر است البته شهر دزفول به هزارموشک معرف بوده و چندین بار مورد حمله موشکی، بمباران هوایی و توپ قرار گرفت حتی در یک حمله با اصابت دو موشک تعداد ۲۰۰ خانه ویران شد، ۶۲ نفر شهید و ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: شهر خرمشهر هم ۳۵ روز مقاومت کرد تا سقوط نکند و بیش از ۱۰۰ بار پلدختر بمباران شد ولی امام هیچ یک از این اتفاقات بزرگ را در وصیتنامه سیاسی الهی خود قید نکردند و در میان این همه حوادث بزرگ، حماسه ششم بهمن برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاوید شد.

این یادگار حماسه اسلامی ششم بهمن، با اعلام اینکه کمونیست‌هایی که به آمل حمله کردند افراد چریک آموزش دیده و ورزیده‌ای بودند که آموزش آنها در کوبا و بسیاری از کشورهای بیگانه انجام شد، خاطرنشان کرد: مردم آمل با دست خالی مقابل قطب کمونیست و بزرگان کمونیست‌ها ایستادگی کرده و آنها را نابود کردند.

میرشکار با اشاره به نقش‌آفرینی اتحادیه کمونیست‎ها و گروه اشرف دهقانی در قائله آمل، ادامه داد: یکی از اقدامات کمونیست‎ها این بود که جاده هراز را بستند زیرا آن را پیشانی مازندران می‎دانست و معتقد بودند اگر یک ربع این جاده آن زمان بسته باشد تمام کشور مطلع می‎شوند.

وی افزود: امروزه در اوج هجمه بیگانگان و تهاجم فرهنگی سیل جمعیت و خرده فرهنگ‎هایی را به مازندران شاهد هستیم که در بیشتر ایام سرازیر شده و فرهنگ علویان را زیر سؤوال می‌برند.

میرشکار با اعلام اینکه کاش ششم بهمن در استان‎های دیگر جز مازندران رخ می‌داد زیرا بهتر و پسندیده‌تر معرفی و واکاوی می‌شد، گفت: ساختمان بسیج آمل در سال ۱۳۶۰ که مرکز حمله کمونیست‌ها بود باید به موزه ششم بهمن تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم فاخر و انتشار کتاب‌های ارزشمند، گفت: یک یا چند جلد کتاب نمی‌تواند حماسه‌ای به بزرگی و عظمت ششم بهمن را معرفی کند.

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: با توجه به تأکیدات امام امت در وصیت‌نامه سیاسی الهی مبنی بر قدردانی از مردم آمل، ولی ما نتوانستیم روز ششم بهمن را به روز ملاقات با رهبر معظم انقلاب تبدیل کنیم.

میرشکار بیان کرد: از مسؤولان درخواست دارم در سالگرد حماسه ششم بهمن مردم شهر هزار سنگر و دیار علویان هر سال به دیدار رهبر انقلاب روند.

وی با اعلام اینکه ورودی استان مازندران در محور هراز زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: در شهرهای شیراز و اصفهان دروازه ورودی شهر برای توریست و میهمانان به زیبایی آراسته شده و لازم است از پارک میرزاکوچک خان تا ورودی شهر آمل پیاده‌راه سازی شده و ارزش‌های اسلامی، حماسه ششم بهمن و دستاوردهای مازندران برای مردم کشورمان و توریست‎ها به نمایش درآید.

خلق حماسه ۶ بهمن توسط مردم بابصیرت و آگاه هزارسنگر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در این مراسم اظهار کرد: حماسه کم‎نظیر و تاریخی مردم بابصیرت آمل برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار است و با بیانات امام راحل بیشتر از گذشته می‌توان به ارزش و اهمیت حماسه ششم بهمن پی برد.

امید محبی با اعلام اینکه عظمت حماسه مردم دیار هزار سنگر بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید این رویداد مهم مورد توجه قرار گرفته و تبیین، تکریم و مورد احترام واقع شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.