پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حل مساله زباله ساری، تکلیف شهرداری است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت زباله شهر ساری، گفت: شهرداری‌ها به صورت مستقیم در اجرای این سیاست‌ها، تکلیف دارند.

نام : رضا علی نام خانوادگی : حیاتی نام پدر : باقر تاریخ تولد : ۱۳۴۸ تحصیلات : —- تاریخ شهادت : ۴/۴/۱۳۶۷ محل شهادت : جزیره ی مجنون محل تدفین : گلزار روستای کنیم
0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از صفیر شمال، معصومه ابتکاردر پایان سفر یک روزه خود به مازندران، در نشست خبری که پنجشنبه ( 20 شهریور 1393 ) شب در اداره کل محیط زیست مازندران برگزارشد، در خصوص اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: دولت برای کاهش آلودگی هوا اقدامات جدی را در دست اجرا دارد.

 

وی با اشاره به این که روزانه 16 کیلوگرم هوا تنفس می کنیم، افزود: آلودگی هوا بیشترین تهدید را بر سلامت انسان دارد.

 

ابتکار با بیان این که 30 درصد از بیماری‌های کشورهای در حال توسعه، ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی است، ادامه داد: ارتقای کیفیت سوخت و حذف بنزین آلوده پتروشیمی از کل چرخه عرضه، در این راستا صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به ارتقای کیفیت بنزین به یورو چهار و ارائه گازوئیل استاندارد، تصریح‌ کرد: نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم.

 

معاون رئیس جمهور با بیان این که در مورد احداث پالایشگاه در شرق مازندران نیز هیچ تائیدیه‌ای تاکنون در دولت یازدهم از سوی سازمان محیط‌زیست ارائه نشده است، تصریح کرد: متأسفانه این تائیدیه‌ها در دوره قبلی برای احداث پالایشگاه صورت گرفته است که ظاهراً زمان صدور مجوز قبلی گذشته و باید مجوز جدیدی جهت این اقدام صورت گیرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص جذب و به کارگیری محیط بانان زن، گفت: به خاطر شرایط ویژه این شغل، سازمان محیط زیست در این زمینه برنامه‌ای نداریم وامیدواریم در شرایطی بهتری بتوانیم این موضوع را تعریف کنیم.

 

ابتکار در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهاد شهردار کلاردشت برای پذیرش مسئولیت شهردار افتخاری از سوی رئیس سازمان محیط زیست، اظهار داشت: مسئولیت‌ها و وظایفم اجازه نمی‌دهد شهردار افتخاری هیچ شهری باشم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه کلاردشت هم همانند دیگر شهرهای شمالی دچار تعرض، تخریب جنگل و ساخت و سازهای بی رویه شده است.

 

ابتکارافزود: یکی از چیزهایی که محیط‌های طبیعی را نگران می‌کند تغییر کاربری‌های بی‌رویه است و دولت با تدابیر جدید به دنبال رفع این معضلات در سریع‌ترین زمان ممکن است.

 

وی  با بیان این که امیدواریم با اجرای طرح‌ جامع مدیریت مناطق حفاظت شده بتوانیم شاهد آبادانی بیشتری در حفظ محیط ‌زیست باشیم، تصریح کرد: از استاندار مازندران می‌خواهم طرح مدیریت مناطق حفاظت‌شده پارک ملی کیاسر و پاوند را اجرایی کند.

 

ابتکار با اشاره به رونمایی  فاز نخست سامانه نظارت تصویری بر مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست مازندران که در این سفر انجام شد، اظهارداشت: این سامانه با هدف کنترل و نظارت بیشتر بر مناطق تحت مدیریت و نبود امکانات ارتباطی مناسب از طریق سیستم ارتباطی وایرلس، این اداره کل به سه منطقه و یک شهرستان شامل پاسگاه‌های محیط بانی سمسکنده، دشت ناز، پاسگاه مرکزی میانکاله، مرکز بازدیدکنندگان منطقه میانکاله و داره محیط زیست بهشهر متصل شده است.

 

ابتکار در پاسخ به سئوال دیگر در خصوص وضعیت زباله ساری در منطقه پشت کوه کیاسر، گفت: شهرداری‌ها به صورت مستقیم در اجرای این سیاست‌ها، تکلیف دارند و این که برخی شهرداری‌ها در اجرایی نکردن این سیاست‌ها بگویند پول و اعتبار نداریم، فقط رفع تکلیف است.

 

این مسئول متذکرشد: شورایی که نتواند به تکلیف اولیه خود عمل کند چگونه می‌خواهد جوابگوی مسائل کلانی باشد که مردم بر عهده آن ها گذاشته‌اند.

 

وی با بیان این که برای استان‌های ساحلی دستورالعمل آماده کردیم، افزود: تسهیلات و حمایت‌های لازم در تبصره 5 بودجه سال 93 پیش‌بینی شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.