پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور کارگردان تئاتر چهاردانگه ای در ورک شاپ ترکیه

سرپرست گروه «بدن دیوانه» که به تازگی کارگاهی آموزشی در ترکیه داشته، اعلام کرد که این گروه در جشنواره استانی تئاتر ساری نیز کارگاهی ۲ روزه برگزار می‌کند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یاسر خاسب، بازیگر و کارگردان مطرح و جوان چهاردانگه ای تئاتر کشور درباره بازخورد کارگاه آموزشی برگزار شده در جشنواره «مونو فست» ترکیه به خبرنگار مهر گفت: در این جشنواره که مختص اجراهای تک نفره بود و در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد، گروه‌هایی از ایتالیا، یونان، آلمان، لهستان، لیتوانی، مصر، ترکیه و ایران شرکت کرده بودند که نماینده ایران در این جشنواره، گروه «بدن دیوانه» بود.

 

وی ادامه داد: بعد از پایان جشنواره ورک‌ شاپ‌هایی توسط ایتالیا، یونان و گروه ما از ایران برگزار شد که در پایان نتیجه ورک شاپ «دلقک» از یونان و ورک شاپ «فیزیکال» ما، با حضور اعضای شرکت کننده در این ورک شاپ‌ها در قالب اجرا به صحنه رفت. اجرای ما نیمه بداهه بود و با بازخورد خوبی هم مواجه شد.

 

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که نمایش «هدیه مرموز» را هم در این جشنواره «مونو فست» ترکیه به صحنه برد درباره بازخورد اجرای این اثر نمایشی نیز اظهار کرد: با تغییراتی که در اجرای «هدیه مرموز» ایجاد کرده بودیم، استقبال از اجرای این اثر بسیار خوب بود. از کشورهای یونان، ایتالیا و آلمان برای اجرای «هدیه مرموز» دعوت به عمل آمده است و همچنین قرار است در صورت فراهم شدن شرایط، همکاری‌های مشترکی هم با چند کشور داشته باشیم.

 

خاسب درباره فضای جشنواره «مونو فست» ترکیه نیز توضیح داد: این جشنواره جو خوبی داشت و در منطقه‌ای کوهستانی در کنار یک روستای قدیمی به نام روستای «ریاضی» برگزار شد. این روستا فضایی تحصیلی توریستی برای دانشجویان علاقه‌مند به ریاضی از سراسر جهان دارد. در کنار این روستا فضا و سالن‌های خاص نمایشی ساخته شده که بسیار جالب توجه و جذاب هستند.

 

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های گروه «بدن دیوانه» در داخل کشور بیان کرد: پیش از سفر به جشنواره «مونو فست»، ورک شاپ‌هایی را در نوشهر و گرگان برگزار کردیم که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد. در حال حاضر نیز در جشنواره تئاتر استانی ساری، ورک شاپی ۲ روزه را برگزار می‌کنیم. قرار بود ورک شاپی نیز در جشنواره بین‌المللی کردی که شامل کردنشینان ایران، عراق و ترکیه می‌شود برگزار کنیم که به دلیل نزدیکی زمان برگزاری این جشنواره با جشنواره تئاتر استانی ساری، امکان حضور در جشنواره بین‌المللی کردی فراهم نشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.