پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور مستند «مشتی اسماعیل» در جشنواره فیلم های ایرانی پراگ

مستند « مشتی اسماعیل »، به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری به همراه ۱۹ فیلم مستند، فیلم کوتاه و بلند پراگ در کشور جمهوری چک حضور یافت.

0

 

مهدی زمانپور کیاسری، کارگردان مستند موفق « مشتی اسماعیل » در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در این باره گفت: مستند مشتی اسماعیل به همراه ۱۹ فیلم مستند، کوتاه و بلند ایرانی در پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ از ۲۳ دی‌ تا ۱۰ بهمن ۹۴ در پراگ و برنو، بزرگ‌ترین شهرهای جمهوری چک و براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی برگزار خواهد شد، حضور پیدا کرد.

 

در این جشنواره ۶ فیلم مستند ، ۴ فیلم کوتاه و ۹ فیلم بلند از ایران حضور یافته اند که مستند مشتی اسماعیل در بخش مستند این جشنواره حضور یافته است.

 

زمانپور کیاسری در ادامه گفت: مستند مشتی اسماعیل در این جشنواره جایزه ای دریافت نکرده و احتمال اینکه از این پس در جشنواره های دیگر نیز جایزه دریافت کند کم است، چون نزدیک سه سال از شرکت فیلمم در جشنواره های خارجی میگذرد و طبیعتا با توجه به مقررات جشنواره احتمال برنده شدن فیلم های تولید جدید بیشتر است و مورد دیگر اینست که عموما اکثر جشنواره های خارجی بیش از هزار فیلم مستند دریافت می کنند و تعداد محدودی انتخاب می شوند و از اینکه هنوز فیلمم در جشنواره های خارجی منتخب می شود و بi عبارتی به بخش مسابقه راه پیدا می کند شانس بزرگی است و از این بابت خوشحالم.

 

کارگردان مستند مشتی اسماعیل در پاسخ به این که آیا شما هم برای حضور در این جشنواره دعوت شده بودید اظهار داشت: بله به جشنواره دعوت شده ام، ولی برای دریفت ویزا اقدام خاصی نکردم و از این سفر منصرف شدم، چون در اکثر جشنواره ها قسمت اعظم هزینه ی سفر مانند بلیط ایاب و ذهاب و پذیرایی بر عهده فیلمساز است و بنده نیز نمیتوانستم از عهده این هزینه برایم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه از جانب دولت هزینه های سفرهای خارجی برای حضور در جشنواره های خارجی پرداخت نمی شود، با توجه به این که این هنرمندان نمایندگان ایران در خارج از کشور هستند شایسته است که دولت برای تسهیل برای حضور آنان در جشنواره ها تصمیماتی را اتخاذ نماید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.