پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حصیربافی و سفال مازندران باززنده سازی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله فرزانه پیش از ظهر دوشنبه در جمع معاونان میراث فرهنگی و جلسه بررسی وضعیت صنایع دستی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال در حوزه صنایع‌دستی پرونده چنته لفور و نمد مازندران که دو رشته بومی و اصیل مازنی نیز به شمار می‌آید در دست اقدام است و به‌زودی این دو رشته نشان جغرافیایی دریافت خواهند کرد.

وی همچنین به باززنده سازی رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌عنوان یکی از وظایف حوزه صنایع‌دستی یادکرد و افزود: در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای باززنده سازی دو رشته حصیربافی و سفال مازندران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از تکمیل دو پرونده برای اخذ درجه هنری در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت مستند ترویجی صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد.

فرزانه با اشاره به یک دوره آموزشی اصلاح فرایند تولید در لاک‌تراشی جهت آموزش شاغلین صنایع‌دستی در سه‌ماهه نخست ۹۹ افزود: «با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی عمومی صنایع‌دستی به‌صورت مجازی توسط مدرسین مورد تائید برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بابیان این مطلب که ویروس کرونا آسیب زیادی به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وارد کرده است گفت: دو سامانه چمتا و هفت گالری نیز جهت حمایت از هنرمندان و بازاریابی و فروش آثارشان فعال است.

وی به صدور ۱۳۹ مجوز تولید انفرادی و ۱۵ مجوز کارگاهی صنایع‌دستی در سه‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و بیان کرد: هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی یک کارگاه تخصصی لاک‌تراشی جهت اصلاح تولید و توانمندسازی صنعتگران شاغل راه‌اندازی شده است.

کد خبر 4989895
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.