پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جهش ۳۵درصدی ارزش معاملات بورس مازندران

0

فعالان بازار سرمایه در هفته جاری  ۹۶۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال سهم معامله کردند در حالی که این رقم در هفته گذشته در مجموع به ۷۱۸ میلیارد ریال رسید. 

با وجود اینکه بورس منطقه ای مازندران هفته های پایانی فصل پاییز را با افت و خیز سپری کرد، اما این هفته با رشد جهش ۳۵ درصدی ارزش معامله سهام به میدان بازگشت. 

علاوه بر این از نظر تعداد سهام معامله شده نیز در هفته جاری رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرد و ۱۶۹ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۰۴ سهم را به معامله رساندند که نشان از اشتیاق بیشتر مازندرانی ها به تزریق سرمایه به این بازار دارد.

همچنین برخلاف هفته گذشته، کفه ترازو خریدو فروش سهام در هفته جاری برابر شد و ۵۰ درصد ارزش سهام به فروش و ۵۰ درصد دیگر به خرید اختصاص یافت. 

این هفته پتروشیمی ها در مجموع بیشترین ارزش سهام معامله شده را به خود اختصاص دادند و شرکت پالایش نفت اصفهان در بالای جدول پرفروش ‌ها قرار گرفت.

شرکت‌های سرمایه گذاری مخابرات ایران ، سرمایه گذاری صدر تامین ، سیمان داراب و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیشترین ارزش معاملاتی هفته را به خود اختصاص دادند.

شاخص قیمت نیز این هفته رکورد تازه ای ثبت کرد و با افزایش ۱۱ هزار و ۷۶۶ واحدی برای نخستین بار از مرز ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد و بر پله ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد متوقف شد. 

بورس منطقه‌ای مازندران دارای ۳۸ کارگزاری در سراسر استان است که حدود ۱۰۰ هزار سرمایه گذار در آن فعالیت و به داد و ستد سهام مشغول هستند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.