پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جمع‌آوری غیرقانونی برگه‌های سهام عدالت در روستاها/ اینکه سهام خود را آزاد نکنید سهام دست دولت می‌ماند شایعه است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

عسگر توکلی امروز درباره سازوکار آزدسازی سهام عدالت و مشکلاتی که در این زمینه شاهد هستیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: الان دارند در روستاها برگه‌های سهام را جمع می‌کنند که این کار غیرقانونی است؛ به این دلیل که هیچ نقل و انتقالی تا ارزش دارایی و تعداد سهم هر فرد در هر شرکت مشخص شود، صورت نمی‌گیرد.

*خرید و فروش سهام قانونی نیست

وی افزود: درصورت مشخص شدن ارزش دارایی و تعداد سهم سهام‌داران، فرد می‌تواند درخصوص مدیریت سهام خود به‌صورت‌های مستقیم یا غیرمستقیم برای فروش اقدام کند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش سهام قانونی نیست، اضافه کرد: آنچه که اعلام شد حتی دولت به بانک‌ها ابلاغ کرد، این است که بانک‌ها باید سازوکاری فراهم کنند تا مردم برای تسهیل امور در بانک‌‌ها و مراجع قانونی این کار را انجام دهند نه اینکه توسط عده‌ای دلال و واسطه وارد روستاها شوند و برخی از مردم اطلاعی از وضعیت سهام خود ندارند و سهام آنان را جمع‌آوری کرده به صورت وکالتی خرید و فروش کنند که این کار قانونی نیست.

این مسؤول تصریح کرد: برگه سهامی برای هر فردی که صادر شد یا در سامانه سهام عدالت و در شرکت‌های تعاونی ثبت‌نام کرده دارای برگه سهام بوده، دارای حق قانونی است.

*اعلام شرایط دریافت سهام عدالت متوفیان

توکلی درباره شرایط دریافت سهام عدالت فوت‌شدگان، بیان کرد: فردی که فوت کرده براساس قانون پس از مراجعه به مراجع قضایی و گرفتن گواهی انحصار وراثت می‌تواند مراجعه کند که این سهام محفوظ است و به شکل کاملا قانونی بین وارثان تقسیم می‌شود.

* سهام‌داران اگر وارد سامانه هم نشوند سهام‌ آزاد می‌شود

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر این بوده که برخی شایعه کردند اگر سهام خود را آزاد نکنید سهام دست دولت می‌ماند، تصریح کرد: باید بگوییم این درست نیست؛ به این دلیل که سهام دارد آزاد می‌شود و حتی اگر وارد سامانه هم نشوند سهام‌شان آزاد خواهد شد؛ اتفاقا اگر به‌صورت روش غیرمستقیم مراجعه نکنند مدیریت سهام‌شان بهتر و ارزش دارایی‌شان بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور اضافه کرد: از آنهایی که آمدند روش مستقیم را انتخاب کردند همین الان ضررش این است که یک شرکت باارزشی مثل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را از دست دادند.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.