پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشن دوستی در روستای سراج محله گلوگاه بعد از ۴۰ سال خصومت و بدگمانی

0

انتشار خبری از رییس کل دادگستری استان مازندران مبنی بر صلح و سازش بعد از ۴۰ سال در روستای سراج محله در شهرستان گلوگاه شرقی ترین شهر استان مازندران موجب شد تا این روستا خبرساز شود.

روستای سراج محله گلوگاه از چندین طایفه گوناگون تشکیل شده است و شغل اغلب اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است.

طایفه های مختلف روستای سراج محله، با وجود اینکه سالیان سال در کنار هم زندگی می کنند اما وجود برخی مشکلات همچون خصومت های دسته جمعی، درگیری ها و پرونده‌ سازی های مختلف از قبل از انقلاب موجب شد تا برخی اختلافات به قوت خود باقی بماند و کام برخی از ساکنان را تلخ کند.

وجود اختلاف های کهنه از ۴۰ سال گذشته تاکنون با وجود روی کار آمدن نسل جدید و رفت و آمدها و تبادل افکاری که انجام می‌شد؛ اگر چه در برخی از موارد کمرنگ شده بود؛ اما همچنان برخی از مشکلات و اختلافات وجود داشت که با ورود شورای حل اختلاف به مشکلات و اختلافات پایان داده شد.

رییس شورای اسلامی روستای سراج محله در این باره می گوید: روستای سراج محله دارای اهالی مومن، انقلابی و ولایی و زحمتکش است که در دوران مختلف انقلاب، وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رسانده اند و اختلاف بین برخی از طایفه ها اختلافی از گذشته های دور و قبل از انقلاب بوده است که با میانجی‌گری شورای حل اختلاف به پایان رسید و اکنون از این وضعیت بسیار خوشحالیم و باید برای این اخوت و دوستی جشن گرفت و شادباش گفت.

یدالله صفری در گفت و گو با ایرنا افزود: خصومت های دسته جمعی و بدگمانی ها و وجود پرونده در این باره از قبل از انقلاب وجود داشت که با فوت بزرگان طوایف، جوانان تلاش کردند تا این کینه ها دور ریخته شود که با تلاش های انجام شده از گذشته تاکنون امسال برای اولین بار دسته روی عزاداری امام حسین(ع) که هر ساله توسط طایفه های مختلف به طور مجزا برگزار می شد؛ با ساماندهی مناسب به صورت واحد انجام شد.

وی اظهار کرد: مردم مومن و انقلابی روستای سراج محله همچون همیشه به اصول و اعتقادات و ارزش های نظام پایبند هستند و اکنون با دورریختن کینه های چند ده ساله، در کنار هم در صلح و سازش بیشتری نسبت به گذشته گذران عمر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان مازندران  امروز در خبری اعلام کرده بود که با مداخلات جدی، مستمر، خالصانه و خداپسندانه اعضای شورای حل اختلاف شهرستان گلوگاه ،خصومت ۴۰ ساله  سه طایفه به  اخوت و برادری تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در این خصوص بیان داشت: در پی دستور ریاست محترم  قوه قضاییه مبنی بر تقویت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف کشور با پیگیری مستمررییس شورای حل اختلاف استان مازندران و مداخلات جدی و مستمر و خالصانه و خداپسندانه اعضای صلح و سازش شورای حل اختلاف شهرستان گلوگاه  اختلافات سه طایفه در روستای “سراج محله”  پایان یافت.

رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: این طایفه ها  قبل از انقلاب تا به امروز خصومت های دسته جمعی ، درگیری ها و پرونده‌های فراوانی در محاکم و دادسراها و همچنین پرونده‌های جریانی در اجرای احکام کیفری شهرستان داشتند که با تلاش شورای حل اختلاف وبا محور قرار دادن کلام فاخر قرآن کریم و سیره نجات ‌بخش اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله و اولیای دین به صلح و سازش و برادری تبدیل شد.

روستای سراج محله در ۵ کیلومتری شهر گلوگاه واقع شده است که با دارا بودن ۵۵۰ خانوار و ۱۹۰۰ نفر جمعیت، نقش مهم و ارزنده ای در انقلاب داشته و ۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

شغل اغلب مردم این روستا کشاورزی و دامداری است و دینداری و ولایتمداری مردم این دیدار در دوران مختلف انقلاب با حضور در صحنه های مختلف نظام ثابت شده است./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.